بی سلیقگی در انتخاب كمپینی برای كنسلی سفر در روزهای كرونا

بی سلیقگی در انتخاب كمپینی برای كنسلی سفر در روزهای كرونا

سفرگو: انتخاب كمپین سفرت را كنسل نكن از طرف وزارت میراث فرهنگی در تناقض با هشدارهای ستاد مبارزه با كرونا و نشان از بی سلیقگی است درحالی كه شاید عنوان سفر را به تعویق بینداز بار معنایی بهتری داشت.


به گزارش سفرگو به نقل از مهر، وزارت میراث فرهنگی كمپین «سفرت را كنسل نكن» را به وجود آورده تا به مردم یادآوری كند كه می توان در این ایام سفرها را موقتی كنسل كرد و بعد از اختتام بحران كرونا باردیگر به همان مقاصد سفر رفت. اما این بی سلیقگی در انتخاب عنوان كمپین منظور این وزارتخانه را برعكس جلوه خواهد داد! در این ارتباط ولی تیموری معاون گردشگری این وزارت خانه در گفتگویی با خبرنگار همین وزارت از همكاری خوب بین مردم و تأسیسات گردشگری پس از شیوع ویروس كرونا تقدیر كرده است! تقدیری كه اتفاقاً همه مسئولان عضو ستاد مبارزه با كرونا برعكس آنرا انجام داده و از مردمی كه در این ایام به سفر رفته بودند انتقاد می كردند! تیموری همین طور اظهار داشته بود: باتوجه به شیوع ویروس كرونا از مدت ها پیش و از اوایل اسفند سال قبل كمپینی با عنوان "سفرت را كنسل نكن" افتتاح شد و افرادی كه بسته سفر كامل یا قسمتی از خدمات گردشگری ازجمله بلیت و یا اقامت برای نوروز خریداری نموده اند، باتوجه به شیوع كرونا، بجای كنسل كردن سفر با توافق با آژانس ها، هتل ها و سایر تأسیسات گردشگری، سفر خودرا به زمان دیگری موكول كرده اند. این وزارت خانه طویل و عریض می توانست بجای اینكه چنین كمپینی را ایجاد كند، مردم را با كمپین سفرت را به تأخیر بینداز تشویق كند تا آنها بعد از اختتام كرونا زمان سفرشان را به ایام دیگری موكول كنند. كمپینی كه سازمان جهانی گردشگری نیز آنرا به وجود آورده است با دو عنوان «سفرت را كنسل و به تعویق بیانداز» و «در خانه بمان». این كمپین از آنجا شكل گرفته است كه كسب وكارهای حوزه گردشگری با شیوع ویروس كرونا گرفتار لطمه هایی شدند، افرادی كه از قبل بسته كامل و یا قسمتی از بسته سفر را خریداری نموده بودند، پس از شیوع ویروس كرونا تصمیم به لغو خرید خود داشتند كه در این صورت آژانس و یا هتلی كه این خدمت را به آنها فروخته بود می بایست تمام هزینه را به مشتریان برمی گرداند. تیموری راه اندازی كمپین "سفرت را كنسل نكن" را سبب همكاری مردم دانسته كه بجای فشار به تأسیسات گردشگری با توافق به عمل آمده و پیوستن به این كمپین، سفر خودرا به زمان دیگری موكول كرده اند. اما درباره اینكه چند درصد از افراد این تورها را كنسل و به تعویق انداخته اند هنوز آماری ارائه نشده است.
معاون گردشگری همین طور درباره ابلاغیه این وزارتخانه كه سبب رنجش خاطر خیلی از فعالان گردشگری همچون هتلداران و آژانس داران شده بود نیز گفته است كه برمبنای ابلاغ این معاونت، از همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری كرونا در كشور، تأسیسات گردشگری موظف شدند بدون جریمه، هزینه دریافت شده از مشتریان و گردشگران را به آنها برگردانند.
این ابلاغیه موضوعی بود كه خیلی از كارشناسان گردشگری اعلام نمودند این وزارتخانه می توانست در یك پیشنهاد بهتر به مردم و تأسیسات توریست ابلاغ كند كه سفر را كنسل نكنند بلكه با همان نرخ تنها زمان انجام سفر و تور گردشگری را به تعویق بیاندازند و یا اینكه مردم جریمه را نپردازند اما خسارت را با همكاری تأسیسات گردشگری متقبل شوند.
با این وجود معاون گردشگری خبر جدید را اعلام نموده و گفته است كه برمبنای توافق به عمل آمده بین گردشگران و تأسیسات گردشگری، خدمت فروخته شده به گردشگران پس از مهار كرونا و در زمان مناسب بدون هیچ گونه افزایش قیمتی ارائه خواهد شد.


منبع:

1399/01/11
21:52:17
5.0 / 5
2114
تگهای خبر: توریست , خدمات , خرید , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد