پورفرج مطرح كرد؛

چین و روسیه بازارهای هدف تورگردانان ایرانی

چین و روسیه بازارهای هدف تورگردانان ایرانی

به گزارش سفرگو رئیس جامعه تورگردانان ایران اظهار داشت: بازار هدف گردشگری ما پس از چین، روسیه است بنابراین در نظر داریم همانطور که در چین آغاز به بازاریابی کردیم، در روسیه هم ایران را معرفی نماییم.



به گزارش سفرگو به نقل از مهر، ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران در یک گفتگوی مجازی درباره موضوعات مختلفی همچون آینده شرکتهای مسافرتی ایرانی در پساکرونا صحبت کرد و اظهار داشت: هم اکنون ۲۵۰ شرکت تورآور عضو جامعه تورگردانان ایران هستند. ما موفق شدیم تا تعداد زیادی توراپراتور را گردهم بیاوریم این شرکت ها تلاش می کنند تا گردشگران را به ایران بیاورند.
وی اظهار داشت: دولت وظیفه دارد ایران را در بازارهای گردشگری تبلیغ کند اما این کار را انجام نمی دهد. آخرین بار پیش از کرونا روی بازار چین کار کردیم و تمام هزینه هایش را دادیم معتقدیم باید خودمان برویم و در کشورهایی که بازار هدف ما هستند، تبلیغ کرده و خودمان را معرفی نماییم. بنابراین در نمایشگاه های اسپانیا و آلمان هم حضور پیدا خواهیم کرد و در نظر داریم همانطور که ما در چین شرکت کردیم، از آژانس های چینی هم بخواهیم که به ایران بیایند.
رونمایی از پلت فرم گردشگری سلامت
پورفرج بیان نمود: بازارهای هدف ما جز چین، کشور روسیه خواهد بود. ما برای روسیه برنامه داشتیم اما به علت شیوع کرونا نتوانستیم آنرا به نتیجه برسانیم. بازارهای جدید ما تعریف شده است. روابط ایران با روسیه از نظر سیاسی خوب بود اما ارتباط مردمی بین کشورها زیاد نیست و مردم روسیه ما را نمی شناسند. قرار نیست روسیه ما را بشناسد ما باید برویم و در آنجا خودمان را معرفی نماییم. بنابراین طرحی تهیه کرده و عرضه دادیم که با کدام کشورها چه برنامه هایی داریم تا برخی از توراپراتورها را به ایران بیاوریم. بنابراین با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در این هفته جلسه ای خواهیم داشت و برنامه ریزی می نماییم تا این اقدام برای سال آینده اجرایی شود.
این تورگردان بیان نمود: در دوران کرونا پلتفرمی را با مبحث گردشگری سلامت تهیه کردیم تا مانع دلالان سلامت شویم. این پلت فرم بزودی رونمایی می شود و در آن پزشکان و بیمارستان ها و خدمات پزشکی تعریف شده است. ما در ایران پزشکان خوبی داریم این امتیازی است که حتی از اروپا افراد را به ایران می کشاند. هزینه ای که برای یک کار جراحی در ایران می شود بسیار کمتر از کشورهای دیگر است. این هم باز یک مزیت رقابتی بشمار می رود.
پورفرج درباره میانگین درآمد حاصل از ورود توریست اظهار داشت: تا پیش از کرونا بین هزار تا هزار و ۲۰۰ یورو هزینه سفر هر توریست به ایران بود. حالا پس از کرونا من معتقدم که باید این رقم یا ثابت بماند یا پایین بیاید چون این یک مزیت رقابتی برای ما می شود. در آن صورت وقتی عده ای از گردشگران به ایران آمدند می توانیم قیمت را بالا ببریم می توانم بگویم که بیشتر تورگردانان هم اکنون دنبال افزایش قیمت و جبران خسارت در زمان کوتاه نیستند بلکه می خواهند توریست به ایران بیاید و این روند ادامه پیدا کند.
وام ۱۲ درصدی اشتباه دولت قبل بود
وی درباره وام ۱۲ درصدی کرونا هم اظهار داشت: وام ۱۲ درصدی اشتباه دولت گذشته بود. به همه گفتند بروید وام ۱۲ درصدی بگیرید. نگفتند که چه کسی از چه قشری گرفتار صدمه شده و آنها این وام را بگیرند. تنها برای رفع تکلیف یک وام ۱۲ درصدی بخشنامه کردند و به اتمام رسید. اصلاً بررسی نکردند که کدام صنف و تشکل در دوران کرونا صدمه دید. برخی این وام را گرفتند و مقروض تر شدند. برخی از آژانس داران گفتند ما سال قبل وضعیت بهتری داشتیم وام را گرفتیم و سال جاری می گویند پس بدهید درحالی که سال جاری وضعیت بدتری نسبت به سال قبل داریم. بسیاری از همکاران ما از این وام استقبال نکردند. این وضعیت را برای معاون گردشگری سابق تشریح کردیم او هم پیگیر شد اما کسی گوش نکرد بنابراین نتیجه ای نگرفتیم.
این تورگردان درباره استفاده از ظرفیت بازی های جام جهانی قطر توسط ایران هم اظهار داشت: گفتمان درباره استفاده از این ظرفیت شروع شده است. هنوز زمان زیادی داریم. می توانیم برای شرکت کنندگان در این بازی ها بین دو بازی اگر فاصله یک هفته ای وجود داشته باشد، برنامه ریزی کرده و آنها را به سمت کیش جذب نماییم. منتها دولت ایران و قطر باید در این حوزه با یکدیگر صحبت کنند تا مطابق با آن بدانیم از چه ظرفیت هایی میتوان استفاده نمود.
پیشنهاد به دولت برای حفظ نیروی انسانی متخصص
پورفرج درباره نیروهای انسانی از دست رفته به علت ورشکستگی آژانس ها هم اظهار داشت: بسیاری از شرکت ها، مجبور به تعدیل نیروهای انسانی شدند. ما از این مورد بسیار ناراحت هستیم. ما برای نیروی انسانی خودمان زحمت کشیدیم. آنها چندین سال تجربه اندوخته بودند. به دولت پیشنهاد کردیم و گفتیم این نیروی انسانی که بخش مهمی از صنعت توریسم هستند، پس از اینکه بیکار شدند باید بیمه بیکاری بگیرند. به جای این کار ۵۰ درصد از حقوق شأن را دولت بپردازد تا هم به نفع دولت باشد و هم ما بتوانیم نیروی انسانی خودمان را داشته باشیم اما دولت در دوران کرونا با ما همراه نبود. تصور کنید نیرویی که ۲۰ سال کار بازاریابی برای ما انجام داده را چطور بیکار نماییم. ما می خواهیم نیروی انسانی کارآزموده مان را باردیگر برگردانیم.
وی درباره مسترکارت برای توریستهای خارجی هم اظهار داشت: اگر ویزاکارت یا مستر کارت در ایران راه اندازی می شد، می توانستیم بگوییم هر توریست به جای ۱۰۰۰ یورو می تواند دو تا سه هزار یورو خرج کند. هم اکنون توریستهای خارجی به خاطر این که پول نقد باید با خودشان همراه داشته باشند، نمی توانند سوغات زیادی بخرند. در واقع پول زیادی همراه خودشان نمی برند اما اگر این کارت ها در ایران وجود داشت و مشکلات بانکی در این خصوص نداشتیم میزان هزینه کرد آنها هم چند برابر می شد.


منبع:

1400/09/13
23:43:45
5.0 / 5
360
تگهای خبر: پزشك , توریست , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد