نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

حج امسال متفاوت است!

حج امسال متفاوت است!

به گزارش سفرگو، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: حج امسال از نظر سیاسی در مقایسه با سالهای قبل متمایز است.


به گزارش سفرگو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب بعد از ورود به مکه در جمع زوار، درخواست نمود قوانین و دستورالعمل های کشور میزبان را رعایت نمایند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: حج، هر سال باتوجه به شراط محیطی، زمانی، برنامه ای و جهانی نسبت به موسم های حج سالهای قبل متفاوت می باشد، در همین راستا، حج امسال از نظر اجرائی و فرهنگی تمایزهایی با حج سالهای قبل داشته است. در موسم حج امسال ما رییس جمهور بزرگوار را از دست دادیم و هیچ گاه در دوران حج تمتع برگزاری انتخابات نداشته ایم، بااینکه سالهای قبل در دوران حج عمره شاهد انتخابات بوده ایم که این دو مسئله (از دست دادن رییس جمهور و انتخابات) حج امسال را از نظر سیاسی در مقایسه با سالهای قبل متمایز کرده است.
نواب افزود: در سالهای قبل در حج شاهد این نبودیم که قسمتی از پیکر جهان اسلام شاهد چنین جنایات وحشتناکی باشد. همچنین، مسئله برائت در حج امسال در صورتی است که مناطق مختلف جهان شاهد برائت جهانی از استکبار و اقدامات استکباری است.
او اظهار داشت: ابراهیم شناسی و ارائه درس هایی درباره ی سیره حضرت ابراهیم (ع) از خاصیت های بخش فرهنگی حج امسال بوده و همین طور در حوزه کاهش کارگزاران حج، ارائه خدمات به زوار و انتقال آنها فعالیت خوبی انجام شده است. در حوزه پزشکی نیز توانایی جسمی زوار مورد بازبینی قرار گرفته است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اعلان اینکه امیدواریم زوار با سلامتی و حجی مقبول به کشور برگردند، اظهار داشت: حج امسال در مقایسه با تمام حج های قبل و پس از انقلاب از نظر تعداد کارگزار به زائر، پایین ترین میزان کارگزار حج را داشته است.
وی در ادامه به خدمات عربستان به عنوان میزبان حجاح اشاره نمود و اضافه کرد: از تمام کسانی که به زوار خدمت می کنند، قدردانی می کنم، همین طور از تمام افرادی که از کشورهای مختلف برای خدمت به زوار بیت الله الحرام به این سرزمین آمده اند، نهایت تشکر را دارم و در حقیقت اگر خدمات این افراد نباشد، امکان جابجایی ۲ میلیون زائر در نزدیک به دو ماه در شهرهای مختلف با اعمال و مناسک مختلف میسر نخواهد بود.
سیدعباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ که همراه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به مکه وارد شد، اظهار داشت: تا حالا ۷۰ هزار نفر از زوار ایرانی وارد سرزمین وحی شده اند که در دو شهر مدینه و مکه مستقر هستند و البته تعداد زوار در جوار بیت الله الحرام بیشتر و هر روز بیشتر می شود.
او افزود: امسال عوامل اجرائی کاهش پیدا کرده اند و حدود ۵ درصد تعداد زوار، عوامل اجرائی هستند.
حسینی همین طور به انتقال زوار از مدینه به مکه با قطار سریع السیر اشاره نمود و اضافه کرد: در گذشته زوار مسیر مدینه تا مکه را حدود ۸ ساعت طی می کردند، اما امسال این مسیر را با قطار حدود دو ساعت و نیم طی می کنند و در مورد وضعیت اسکان نیز امسال در مقایسه با سالهای قبل از کیفیت بهتری برخودار است.





منبع:

1403/03/17
00:42:52
5.0 / 5
240
تگهای خبر: پزشك , خدمات , فرهنگی , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد