آثار تاریخی مسیر آزاد راه كرمان-بندر عباس بررسی می گردد

آثار تاریخی مسیر آزاد راه كرمان-بندر عباس بررسی می گردد

سفرگو: بررسی و شناسایی دیرینه شناسی مسیر آزادراه كرمان-بندر عباس با هدف شناسایی، مستندنگاری، مطالعه و حفاظت از آثار فرهنگی و محوطه های تاریخی واقع در این مسیر انجام می گیرد.



به گزارش سفرگو به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، امیر حشمدار سرپرست هیأت دیرینه شناسی امروز «دوشنبه» با بیان این خبر اظهار داشت: انجام مطالعات دیرینه شناسی پیش از اجرای پروژه های عمرانی امری ضروری برای حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی امری ضروری و گامی اساسی در جهت رسیدن به توسعه پایدار می باشد.
به گفته این باستان شناس، این مطالعات با هدف شناسایی، مطالعه و حفاظت از آثار و محوطه های تاریخی و فرهنگی و انجام برنامه ریزی های جامع به منظور حفظ میراث فرهنگی در كنار اجرای برنامه های عمرانی انجام می گردد.
او اضافه كرد: پروژه آزادراه كرمان-بندرعباس به طول حدود ۳۶۰ كیلومتر در دو استان كرمان و هرمزگان اجرا می گردد و شهر كرمان و نواحی داخلی استان را به سواحل خلیج فارس مرتبط می كند.
حشمدار با اشاره به اینكه حدود ۲۵۰ كیلومتر از مسیر این آزادراه در استان كرمان واقع شده است كه از مرز این استان با استان هرمزگان در جنوب شهرستان ارزوئیه آغاز می گردد خاطرنشان كرد: این مسیر با عبور از ارتفاعات مركزی استان در شهرستان های ارزوئیه، بافت، رابر، بردسیر و كرمان به غرب شهر كرمان منتهی می گردد.
به گفته وی، بررسی دیرینه شناسی در این مسیر با هدف شناسایی، مستندنگاری، مطالعه و حفاظت از آثار فرهنگی و محوطه های تاریخی واقع در مسیر آزادراه در محدوده ای به طول ۲۵۰ و عرض حدود ۲ كیلومتر انجام می گردد.
این دیرینه شناس تاكید كرد: این بررسی اطلاعات لازم را برای انجام مطالعات دیرینه شناسی و حفاظتی در آینده و برنامه ریزی در زمینه اجرای پروژه آزادراه فراهم می كند و گام مهمی در جهت حفاظت و مطالعه محوطه های موجود در مسیر است و می تواند قدمی در زمینه شناخت وضعیت فرهنگی منطقه و مطالعه مواد فرهنگی آن در دوره های مختلف باشد.

1396/11/10
17:16:00
5.0 / 5
2686
تگهای خبر: تاریخی , فرهنگی , میراث فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد