مهر گزارش می دهد؛

تبلیغات دهان پركن آژانس ها برای جام جهانی، فیفا نماینده ندارد

تبلیغات دهان پركن آژانس ها برای جام جهانی، فیفا نماینده ندارد

سفرگو: برخی آژانس ها برای تبلیغ تورهای جام جهانی از تبلیغ غیرواقعی بهره برده و خویش را نماینده فیفا معرفی می كنند اما معاون اجرایی فدراسیون فوتبال می گوید فیفا برای فروش بلیت نماینده ندارد.



به گزارش سفرگو به نقل از مهر، نمایشگاه بین المللی گردشگری كه ۱۱ سال است در تهران برگزار می شود، تمام شد اما نكته قابل توجه آن حضور بعضی از آژانسهای مسافرتی بود كه در روزهای نزدیك به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه ۲۰۱۸ در این نمایشگاه خویش را نماینده رسمی فیفا معرفی كرده و یا اقدام به فروش بلیت و تورهای گردشگری جام جهانی می كردند تورهایی كه در آن قید شده بود ارائه بلیت بازی های جام جهانی در آن قطعی است و بنابراین تور روسیه را با قیمتی گزاف به مخاطبان ارائه می كردند.
بررسی نرخ تورهای جام جهانی چه در زمان برپایی نمایشگاه و چه پس از آن نشان داده است كه:
تورهای ویژه جام جهانی برای اقامت ۱۳ روز در هتلهای ۳ و ۴ ستاره به همراه بلیت هر سه بازی ایران از ۴۵۰۰ تا ۵۵۰۰ دلار با پرواز خارجی قیمت دارد در این تورها ذكر شده كه بسته به نوع اقتصادی و یا VIP بودن بلیت بازی ها این نرخ تغییر می كند.
تورهای ۸ روزه روسیه هم با اقامت در هتلهای ۴ و ۳ ستاره به همراه بلیت دو بازی از ۴ هزار تا ۴۵۰۰ دلار و تورهای ۴ روزه با یك بلیت بازی ۲۸۰۰ دلار نرخ دارد.
بعضی از آژانسها با تغییر هتل از جای مناسب شهر به هتلهای خارج از شهر و یا افزودن اقلام تبلیغاتی و ارائه خدمات و یا كاهش آن، نرخ تورها را كم و زیاد می كنند. تاكید این آژانسها بر آن است كه بلیت ارائه شده بازی ها قطعی بوده و توریست حتماً بازی ها را هنگام سفر به روسیه خواهد دید.
برخی از آنها هم در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام می كنند كه بلیت در اختیار دارند و یا خرید بلیت توسط آژانس آنها تضمین شده است و برخی دیگر كه تنها خویش را نماینده فیفا تبلیغ می كنند.
حسینی یكی از این فعالان گردشگری به خبرنگار مهر اظهار داشت: ما تور روسیه و جام جهانی را از ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان بسته ایم برای حداقل ۷ و حداكثر ۱۳ شب قیمت هتل و تعداد بلیت بازی هم سبب متغیر شدن نرخ تور می گردد. البته این نرخ غیر از بلیت بازی است چون دو نوع بلیت اكونومی و vip وجود دارد و هر كسی كه بخواهد آن را بگیرد به این نرخ حدود ۳۰۰ دلار اضافه می كند تور گردشگری كه تابحال ۵ میلیون تومان فروخته می شده حالا به واسطه جام جهانی به ۱۵ میلیون تومان هم رسیده است.
وی ادامه داد: امسال فیفا همه هتلها را در دست گرفته است تا بازار سیاه بوجود نیاید ازاین رو اگر آژانسی قبلا با هتل های روسیه كار می كرد اكنون دیگر از آن رابطه نمی تواند استفاده نماید و هتل بگیرد ازاین رو پیدا كردن هتل در روسیه سخت شده است؛ اما این سبب نشده كه هتل ها گرانتر شود.
وی درباره نمایندگی فیفا در ایران هم اظهار داشت: به ما با استفاده از فیفا ایمیل شد و نماینده آن هم به دفتر ما آمد و اعلام نمود كه نماینده هستیم. تفاوت ما با بقیه در این است كه بلیت بازی ها صد در صد اوكی است.
وی ادامه داد: حدس میزنم امسال هم روسیه مانند زمان مسابقات برزیل این شرط را بگذارد كه تا كسی بلیت بازی ها را نداشته باشد به او ویزای توریستی ندهد این تجربه را قبلا هم در برزیل داشته ایم.
هیچ آژانسی بعنوان نماینده معرفی نشد
در این باره اكبر غمخوار از تورگردانان و فعالان گردشگری به خبرنگار مهر اظهار داشت: تا جایی كه من میدانم فیفا هیچ نماینده ای در ایران برای فروش بلیت ندارد تنها با استفاده از سایت فدراسیون فوتبال است كه می توان برای خرید بلیت اقدام نمود. برای اجرای تور، تعدادی از آژانسها ثبت نام كرده اند و سازمان میراث فرهنگی هم تعدادی از آژانسها را به فدراسیون معرفی كرده بود اما هنوز قطعی نیست. چون قرار شده جلسه ای با حضور سازمان میراث فرهنگی فدراسیون فوتبال و ستاد جام جهانی برگزار گردد و برگزاركنندگان را رسما معرفی كنند اما هنوز برگزار نشده است.
غمخوار بیان كرد: فیفا دو روش برای فروش بلیت دارد یكی اینكه وارد سایت فیفا شده و با كارت بین المللی بلیت خریداری شود و یا اینكه از فدراسیون فوتبال ایران با كارت شتاب بلیت بخریم امسال ID كارت را اضافه كرده اند كه همه اطلاعات فرد در آن درج شده است و الان آن را رزرو می كنید تا بعدا به شما بلیت داده شود. ازاین رو وقتی تعداد ثبت نام كنندگان زیاد شد آن را قرعه كشی می كنند و نمی توان گفت حتما بلیت رزرو شده در اختیار فرد قرار می گیرد.
علی خطیر معاون اجرایی دبیركل فدراسیون فوتبال ایران هم به خبرنگار مهر اظهار داشت: فیفا به هیچ آژانس، شخص یا نهاد مشخصی اجازه بلیت فروشی نداده است، بلكه باید با استفاده از سایت اقدام گردد.
وی اضافه كرد: ما چون كارت بین المللی خرید در ایران نداریم سهمیه گرفتیم و با استفاده از فدراسیون در اختیار مردم گذاشتیم. بعضی از بلیت ها هاسپیتالیتی یا بلیت میهمان نوازانه هستند در كنار این بلیتها خدمات پذیرایی محدودی هم ارائه می گردد البته به اینها بلیت vip نمی گویند ولی درجه یك هستند برخی به اشتباه این بلیت را vip میدانند. این بلیت ها توسط فیفا به شركتی روسی داده شده كه آن شركت هم با بعضی از آژانس ها قرارداد دارد این دو آژانس در ایران حق بلیت فروشی ندارند فقط پكیج هاسپیتالیتی را می فروشند. حتی آن ها هم حق ندارند آژانس دیگری را نماینده خود معرفی كنند چون خودشان هم نماینده یك شركت روسی هستند.
وی اضافه كرد: من نمی دانم آژانس هایی كه می گویند بلیت دارم چطور تضمین می كنند كه بلیت در اختیارشان قرار می گیرد چون امسال نمی توان با هر نامی رزرو انجام داد و یا جلوتر چندین بلیت خرید. ما نام خیلی از افراد را كه می خواستند چندین بلیت در اختیار داشته باشند را از فهرست رزروها حذف كرده ایم برخی از افراد یك ایمیل برای چندین رزرو داده بودند و ما متوجه شدیم این ایمیل ها برای اشخاص نیست.
تضمین آژانس ها را باور نكنید
وی خاطرنشان كرد: اگر بلیت توسط واسط خریداری شود آن بلیت كنسل خواهد شد اگر بلیتی هم به نام فرد دیگری رزرو شده باشد آن بلیت كنسل خواهد شد اگر فیفا امسال سخت گرفته به خاطر حذف بازار سیاه است.
وی تصریح كرد: هر بلیتی كه با اسم آژانسی فروخته شود بلاك خواهد شد و پولی هم به خریدار تعلق نمی گیرد. ازاین رو ما با افرادی كه خویش را نماینده فیفا معرفی می كنند برخورد خواهیم كرد.
خطیر درباره اینكه برخی اعلام می كنند در مدت مسابقات جام جهانی ویزای روسیه به افرادی كه بلیت بازی نداشته باشند، تعلق نمی گیرد اظهار داشت: نمی دانم چنین چیزی هست یا نه اما به هر حال حتما افرادی هستند كه می خواهند با هدفی غیر از بازی به روسیه سفر كنند ازاین رو دور از ذهن است كه راه ورود آن ها را بگیرند.
آنطور كه از صحبت فعالان گردشگری و مسئولان فدراسیون فوتبال می توان نتیجه گرفت این است كه بلیت جام جهانی تنها باید با استفاده از سایت فدراسیون فوتبال ایران و یا جام جهانی خریداری شود در غیر این صورت نمی توان امیدی به گرفتن بلیت تضمین شده با استفاده از آژانسهای مسافرتی داشت.

1396/11/16
15:27:46
5.0 / 5
1779
تگهای خبر: توریست , سازمان میراث فرهنگی , سفر , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد