درخشش نام بزرگان ایران بر كوی و برزن روستای طاد

درخشش نام بزرگان ایران بر كوی و برزن روستای طاد

سفرگو: رئیس شورای روستای طاد شهرستان تفرش اظهار داشت: كوچه های این روستا نام مفاخر و مشاهیر بزرگ این خطه را یدك می كشند.


محسن خان بیگی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: روستای طاد یكی از روستاهای پرارزش با طبیعت خاص است كه تلاش بر قرار گرفتن آن در زمره روستاهای هدف گردشگری داریم.
وی با اشاره به سابقه فرهنگی این روستا اظهار داشت: مشاهیر و مفاخر بزرگی از این روستا سربرآورده اند كه شاخص ترین آنها حكیم نظامی گنجوی است كه منزل این حكیم بزرگ در روستا ثبت ملی شده است و هم اكنون تلاش ها مصروف به قرار گرفتن این منزل پرارزش در زمره آثار یونسكو است.
خان بیگی با اشاره به خرید منزل پدری حكیم نظامی گنجوی توسط دهیاری روستا و پیشرفت 40 درصدی مرمت آن بیان كرد: در كنار این شخصیت ادبی بزرگ، روستا طاد محل تولد عبدالله دوامی ردیف دان موسیقی اصیل ایرانی است كه متاسفانه منزل وی تخریب شده، اما همچنان یاد و خاطره این شخصیت بزرگ در روستا حفظ شده است.
وی با تاكید بر اصرار روستاییان بر حفظ ارزش های فرهنگی و ادبی طاد عنوان كرد: مجموعه شورا و دهیاری روستای طاد به منظور حفظ این ارزش ها با همفكری اقدام به نامگذاری كوچه ها و خیابان های روستا به نام مشاهیر و مفاخر طاد كرده اند به شكلی كه امروز بخش اعظمی از كوچه های روستا به نام بزرگان ادب و فرهنگ این خطه نامگذاری شده است و تنها تعداد معدودی كوچه باقی مانده كه نامگذاری آنها بزودی انجام می گردد و در كنار نامگذاری معرفی كوتاهی از شخصیت هم بر روی تابلو صورت گرفته است.
رئیس شورای روستای طاد اظهار نمود: با عنایت به اینكه اغلب كوچه های روستایی شهرستان طاد به نام گل ها نامگذاری شده است شورا و دهیاری روستا تصمیم انجام این اقدام مبتكرانه با محوریت معرفی و ماندگاری مفاخر و مشاهیر روستا گرفتند.
خان بیگی بیان كرد: روستای طاد دارای 290 نفر جمعیت ساكن و فصلی است كه مجموعه مدیریتی روستا تمام تلاش خویش را برای جذب و جلوگیری از مهاجرت داشته است. خوشبختانه امروز با معضل مهاجرت روستاییان به شهر مواجه نیست و تلاش خویش را صرف معرفی روستای طاد بعنوان روستای هدف گردشگری كرده ایم بویژه اینكه این امر بطور قطع مانع مهاجرت جوانان روستا به شهر می گردد.



1397/01/27
16:13:25
5.0 / 5
3188
تگهای خبر: روستا , فرهنگی , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد