تعطیلات زمستانی شاید به امسال برسد

تعطیلات زمستانی شاید به امسال برسد

سفرگو: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اجرایی شدن زود هنگام طرح تعطیلات زمستانی با هدف رونق گردشگری در استان های جنوبی كشور اطلاع داد.


به گزارش سفرگو به نقل از ایسنا، علی اصغر مونسان ـ معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ كه امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت همراه با دو معاون میراث فرهنگی و گردشگری خود در دوازدهمین همایش بین المللی خلیج فارس در دانشگاه خلیج فارس بوشهر حضور داشت، اظهار داشت: امیدواریم دولت و مجلس كمك كنند تا طرح تعطیلات زمستانی را پیگیری و اجرایی نماییم تا با اجرای این طرح خصوصاً در نیمه دوم سال بتوانیم به رونق و توسعه گردشگری كمك نماییم.
او با بیان این كه سازمان میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری در استان های جنوبی برنامه های مختلفی دارد و جذب سرمایه گذار یكی از مهم ترین موضوعاتی است كه این سازمان دنبال می كند، ادامه داد: امیدواریم با اجرای برنامه های مختلف در حوزه گردشگری استان های جنوبی شاهد روزهای پررونق تر برای گردشگری استان های جنوبی كشور باشیم.

خلیج فارس و روحیه استعمارستیزی مردمش زبان زد است
وی خلیج فارس را نقطه ای در كشور دانست كه دارای روحیه استعمارستیزی و استكبارستیزی است و به دلاوری های رییس علی دلواری در این خطه از كشور اشاره نمود و اظهار داشت: در همه ادوار تاریخی صحبت از خلیج فارس بوده و ایرانی ها همیشه با مردم مناطق مختلف دنیا در ارتباط بوده اند و دادوستد و تجارت داشته اند، ضمن این كه همچون اسناد تاریخی این منطقه می توان به «لیان» و «سیراف» اشاره نمود.
معاون رییس جمهور با بیان این كه هر چند خلیج فارس ادامه آبراهه ای به نام دریای عمان است، اما یكی از بزرگ ترین آبراهه های دنیا دانست و تصریح كرد كه آن را باید میراث ارزشمندی بدانیم كه همیشه در ارتقاء و پیشرفت ایران نقش مهمی داشته است.
او تنوع و غنای جغرافیایی را یكی دیگر از امتیازات خلیج فارس دانست و اضافه كرد: این امتیازات و فرصت ها سبب شده تا ایرانی ها همیشه در طول تاریخ از ظرفیت های بزرگ خلیج فارس در حوزه های مختلف استفاده كنند. شاید گفته شود كه مردم ما همیشه پشت به دریا بوده اند و شاید این یك نقشه استعماری بوده كه جلوی استفاده از این فرصت را گرفته است، درحالی كه شهرهای جنوبی ایران باید از این فرصت به نحو مطلوب در توسعه اقتصاد استفاده كنند.

اختصاص اعتبار مناسب برای سواحل مكران
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: خوشبختانه دولت به این مورد توجه ویژه ای داشته و با عنایت به تأكیدات مقام معظم رهبری در مورد جزایر جنوبی همچون سواحل مكران امسال اعتبارات خوبی برای رونق اقتصادی در استان های جنوبی و ساحلی اختصاص یافته است.

نقش خلیج فارس در حوزه گردشگری
او در ادامه به نقش خلیج فارس در حوزه گردشگری اشاره نمود و اضافه كرد: گردشگری، اقتصاد سوم دنیاست و در تولید اشتغال نقش بسیار مهمی را ایفا می كند و كاركرد مهمی در دنیا پیدا كرده است.
وی با بیان این كه در كشور ما گردشگری كاركردی اقتصادی و اجتماعی دارد، اظهار نمود: این صنعت در حوزه اقتصادی می تواند به ایجاد اشتغال و درآمدزایی كمك نماید.
معاون رییس جمهور با تاكید بر این كه صنعت گردشگری در بخش اجتماعی با موضوعات مختلفی مانند بوم گردی توانسته است جلوی مهاجرت را بگیرد، افزود: گردشگری، مهاجرت معكوس را سبب شود، ضمن این كه این صنعت توانسته است تولید درآمد كند و اوج آن در تعطیلات نوروزی بود كه در استان های محروم هم تأثیر زیادی داشت.

سیراف می تواند جهانی شود
وی افزایش و تقویت تعامل با جهان را یكی دیگر از كاركردهای مهم گردشگری در دنیا دانست كه امروزه اهمیت بیشتری پیدا كرده است و اظهار داشت: با عنایت به اهمیت خلیج فارس در حوزه اقتصادی و رونق گردشگری این آبراه بزرگ در حوزه میراث فرهنگی خصوصاً میراث ناملموس، ظرفیت های مهمی مانند ثبت دانش لنج سازی را به وجود آورده، ضمن این كه سیراف یكی از مهم ترین مناطق تاریخی ایران است كه می تواند ثبت جهانی شود.
مونسان بیان كرد: می توانیم با تلفیق میراث ملموس و ناملموس در بوشهر و دیگر مناطق خلیج فارس یك فرصت مهم برای توسعه و رونق اقتصادی در این منطقه بوجود آوریم.



1397/02/13
19:13:01
5.0 / 5
3127
تگهای خبر: تاریخی , تعطیلات , تولید , سازمان میراث فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد