سفیر ایران در سارایوو:

حضور ایرانیان در مارش میرا نمونه كار تمیز فرهنگی است

حضور ایرانیان در مارش میرا نمونه كار تمیز فرهنگی است

سفرگو: محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو ضمن میزبانی و قدردانی از هیات ایرانی شركت كننده در مراسم مارش میرا ۲۰۱۸، تصریح كرد: حضور در این مراسم، مصداق كار تمیز فرهنگی است.


به گزارش سفرگو به نقل از مهر سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین روز شنبه در مراسم دیدار با هیات ایرانی شركت كننده در مراسم مارش میرا ۲۰۱۸ اظهار داشت: حضور ایران در سطوح مردمی و سازماندهی شده برای نخستین بار در سال قبل صورت گرفت و بازتاب بسیار خوبی در كشور بوسنی داشت. حیدری تصریح كرد: شركت در این مراسم میتواند علاقه مندی مردم دو كشور را افزوده و صفحه جدیدی را در روابط دو كشور باز كند. سفیر ایران در ادامه با اشاره به اینكه كشورهای غربی با حضور در این مراسم تلاش در زیبا جلوه دادن چهره سیاه خود هستند، تاكید داشت: تلاشهای ایران سبب شد تا تمامیت ارزی كشور بوسنی و هرزگوین بعد از جنگ حفظ شود. حیدری اضافه كرد: مقام معظم رهبری در سالهای جنگ همواره بوسنی بر جایگاه این كشور تاكید می كردند سفیر ایران در انتهای سخنان خود اظهار نمود: جمهوری اسلامی نگاه قومیتی و حتی دینی به بوسنی نداشته و اگر از این كشور دفاع كرده، دفاع از یك ملت مظلوم كرده است.
احمدی: در دیپلماسی عمومی روابط میان مردم مغفول مانده است در این مراسم، صالح احمدی، مسئول هیات شركت كننده در مراسم مارش میرا هم به عرضه گزارشی از مراسم سال قبل و ترتیبات مراسم سال جاری پرداخت و اظهار داشت: هیات سال قبل متشكل از پزشكان ایرانی بود كه در طول مسیر مبادرت به عرضه خدمات پزشكی در طول مسیر كردند اما امسال علاوه بر حضور سه پزشك، اصحاب رسانه، نخبگان فرهنگی، علوم سیاسی و خانواده شهدا هم حضور پررنگی دارند. مدیر كالج فارسی در بوسنی: حضور بانوان ایرانی در مراسم مارش میرا بسیار پرارزش است حجت الاسلام جعفر زارعان، مدیر كالج فارسی بوسنی و هرزگوین، در مراسم دیدار با هیات ایرانی ضمن پرارزش خواندن این حركت فرهنگی، حضور پر رنگ بانوان را سبب پرارزش تر كردن این مراسم دانستند. وی ادامه داد: حضور شما در مراسم مارش میرا برگ زرینی در جهت منافع حمهوری اسلامی ایران در كشور بوسنی و پیوند فرهنگی میان دو كشور است كه در كتاب روابط میان دو كشور ثبت میگردد.
هیات ۳۰ نفره ایرانی شركت كننده در مراسم پیاده روی صلح ۲۰۱۸ روز جمعه وارد سارایوو شد. بیش از ۵ هزار تن از مردم كشور بوسنی و هرزگوین به همراه علاقه مندان از كشورهای دیگر، هر ساله مسافت یكصد و ده كیلومتری شهر نزوك Nezuk تا سربرنیتسا Srebrenica را به یاد بیش از هشت هزار قربانی فاجعه سربرنیتسا كه به دست نیروهای صرب كشور بوسنی قتل عام شدند، با پای پیاده طی میكنند. شركت كنندگان در مراسم بعد از سه روز پیاده روی طی روزهای هشتم تا دهم جولای، در روز یازدهم، شهدای تفحص شده در سال قبل را دفن خواهند كرد. هیات ایرانی برای دومین سال پی در پی در این مراسم حضور فعال خواهد داشت. سال قبل پزشكان ایرانی در قالب گروه "طبیب مسیر" مبادرت به عرضه خدمات پزشكی به شركت كنندگان در راه راهپیمایی كردند.

1397/04/20
14:24:55
5.0 / 5
1971
تگهای خبر: پزشك , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد