نرخ دستمزد راهنمایان گردشگری برای سال 98 مشخص شد

نرخ دستمزد راهنمایان گردشگری برای سال 98 مشخص شد

سفرگو: نرخ نامه دستمزد روزانه راهنمایان گردشگری برای سال 98 طبق نرخ پایه اعلامی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی اعلام گردید.



به گزارش سفرگو به نقل از مهر، بر طبق این نرخ نامه حداقل دستمزد راهنمایان گردشگری برای تورهای معمول است بدین سبب با عنایت به تنوع برنامه ها، ساعت كاری روزانه، سختی كار و كمبود راهنمای مسلط به برخی زبان های خاص ملاك، تعیین نرخ، توافق بین راهنما و كارفرما است.
همچنین آمده است چنانچه راهنمای گردشگری تجربه اجرای بیشتر از ۳۰ تور را داشته باشد می بایست ۱۰ درصد به كف نرخ دستمزد با عنوان سابقه كار اضافه شود.
دستمزد نیمروز معادل ۶۰ درصد دستمزد تمام روز محاسبه می شود. مدت زمان اجرای آن نیز حداكثر ۴ ساعت متوالی در یك روز است. در بخش ترانسفر فرودگاهی به ازای هر ساعت تأخیر ورود مسافر مبلغ ۲۵ هزار تومان به دستمزد اضافه می شود. این نرخ نامه مشمول آن دسته از راهنمایان گردشگری می باشد كه در استخدام دفاتر خدمات مسافرتی هستند و از حقوق ثابت و بیمه برخوردار می باشند. بر این اساس با عنایت به دریافتی ماهانه فرد، مزایای استخدامی و سنوات، توافق بین راهنما و كارفرما ملاك عمل خواهد بود.
طبق جدول اعلام شده راهنمایان فرهنگی بدون بیمه حداقل ۳۶۰ هزار تومان، راهنمایان طبیعت گردی حداقل ۴۵۰ هزار تومان، راهنمایان با تسلط بر زبان های چینی، ژاپنی، كره ای، پرتغالی، نروژی، سوئدی، دانماركی، روسی و لهستانی و دیگر زبان های دنیا حداقل ۴۵۰ هزار تومان، راهنمایان مسلط به ز بانه ای فرانسه، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی، هندی، عربی، تركی، ارمنی و گرجی حداقل ۳۹۵ هزار تومان، راهنمایان با گرایش ویژه همچون درمانی، تجاری، تخصص های ویژه در طبیعت گردی و نیازهای ویژه حداقل ۵۴۰ هزار تومان، ترانسفر پایانه های داخل شهر برای كمتر از یك ساعت حداقل ۷۵ هزار تومان، ترانسفر فرودگاه امام خمینی كمتر از دو ساعت حداقل ۱۱۰ هزار تومان تعیین شد.
برای راهنما و راننده با ارزش خودرو های زیر ۲۰۰ میلیون تومان برای مدت یك تا چهار روز حداقل ۷۰۰ هزار تومان نرخ تعیین شده است. برای راهنمایان با خودروی بین ۲۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان برای ۵ روز و بیشتر ۶۶۰ تا ۹۰۰ هزار تومان نرخ تعیین شده است.
نرخ حداقل دستمزد روزانه راهنمایانی كه تحت پوشش بیمه توسط كارفرما قرار دارند نیز بین ۳۰۵ هزار تومان تا ۴۵۵ هزار تومان اعلام شده است.
این نرخ نامه به اطلاع هیئت مدیره انجمن های استانی راهنمایان گردشگری كشور نیز رسیده است و بر طبق اعلام كانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری لازم است نسبت به بومی سازی نرخ ها با عنایت به تنوع مسیرهای گردشگری هر استان، سختی كار، ساعات كاری روزانه و شرایط آب و هوایی منطقه اقدام گردد.


منبع:

1398/03/03
22:59:13
5.0 / 5
1964
تگهای خبر: خدمات , خودرو , سفر , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد