كاوش در قرنطینه كار دست باستان شناسان پرو داد

كاوش در قرنطینه كار دست باستان شناسان پرو داد

به گزارش سفرگو یك دیرینه شناس به همراه تیم ۹نفره متشكل از دانشجویانش در «پرو» به علت این كه به رغم قرنطینه كشور، پروژه كاوش در یك گورستان باستانی را ادامه دادند، دستگیر شدند.


به گزارش سفرگو به نقل از آرت نت نیوز، اعضای این تیم كاوشی كه سرپرستی آنرا «پیتر ون دالن» برعهده داشت، روز یكشنبه و در وضعیت اضطراری كشور درحالی كه در یكی از گورستان های دوران «پیشا كلمبی» در شهر «اوارال» مشغول حفاری بودند، دستگیر شدند.
اعضای این گروه كه به دانشگاه ملی «سن ماركوس» متعلق می باشد به علت نقض قوانین سختگیرانه قرنطینه این كشور دستگیر شدند؛ این درحالی است كه این گروه مدعی هستند آنها فقط قصد داشتند با موافقت وزارت فرهنگ از میراث ملی كشور كه بدون حفاظت رها شده بود، محافظت كنند.
«سونیا گولین» وزیر فرهنگ «پرو» كه خود یك دیرینه شناس است در گفتگو با روزنامه های محلی اعلام نموده از اقدامات این گروه دیرینه شناسی در دوران قرنطینه ناراحت است و این اقدام را «تاسف بار و شرم آور» توصیف كرده است.
پیشتر مجوز كاوش در یكی از محوطه های باستانی شهر «لیما» به این گروه دیرینه شناسی داده شده بود، اما وزارت فرهنگ آنرا به تازگی لغو نمود.
سرپرست این گروه دیرینه شناسی در گفتگو با یكی از مجله های دیرینه شناسی از خود دفاع كرد و توضیح داد در زمانی كه كشور وضعیت اضطراری اعلام نمود خیلی از مقبره های باستانی بدون حفاظت رها شدند و آثار باستانی پرارزش در معرض دسترسی سارقان قرار گرفتند.
«ون دالن» همینطور مدعی است كه وزارت فرهنگ از ادامه كاوش این گروه در محوطه تاریخی شهر «اوارال» به منظور حفاظت از میراث ملی آگاهی داشته است. این دیرینه شناس می گوید در شرایط سختی قرار داشته چونكه نامه ای در خصوص پذیرش مسئولیت هرگونه خسارت و آسیب به این محوطه دیرینه شناسی در فاصله زمانی فوریه تا اكتبر سال ۲۰۲۰ را امضا كرده بود.
رئیس جمهور «پرو» روز دوشنبه اعلام كرد، از زمان اعلام قرنطینه در تاریخ ۱۶ «مارس» بیشتر از ۵۱ هزار نفر در ارتباط با نقض قوانین دستگیر شده اند.
تابحال حدود ۳۰۰۰ مورد مبتلا شدن به ویروس «كرونا» و بیشتر از ۱۰۰ مورد مرگ در اثر مبتلا شدن به این ویروس در «پرو» به ثبت رسیده است.



1399/01/21
23:40:18
5.0 / 5
2099
تگهای خبر: باستانی , تاریخی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد