مدیركل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خبر داد

نمایش مجازی ایران در آلمان و چین

نمایش مجازی ایران در آلمان و چین

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سیاستگذاری برای حضور ایران در نمایشگاه های گردشگری آلمان و چین آگاهی داد.


به گزارش سفرگو به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد قاسمی اظهار داشت: «نشست هم اندیشی شورای سیاست گذاری نمایشگاه های گردشگری خارجی» با هدف تصمیم گیری درباره شرکت در نمایشگاه های مجازی نظیر ITB برلین و COTTM چین با حضور نمایندگان تشکل های گردشگری کشور و شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی برگزار گردید. بر مبنای استقبال و آمادگی بخش خصوصی کشور، زمینه لازم برای حضور مجازی فعالان این بخش در نمایشگاه های خارجی پیش رو بررسی گردید.
او اضافه کرد: با عنایت به این که برگزاری نمایشگاه های مجازی در حوزه گردشگری امری نسبتاً جدید و تازه است، یکی از اقدامات توافق شده برای دستیابی به اهداف مورد نظر، برگزاری وبینار «آشنایی با مبانی و نحوه حضور در نمایشگاه های مجازی» ویژه متقاضیان حضور در رویدادهای پیش رو و فعالان بخش خصوصی است که به صورت مشترک توسط جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و جامعه تورگردانان ایران برگزار می شود. مقرر است در این وبینار نحوه حضور مؤثر و همینطور امکانات گوناگون و متنوعی که شرکت کنندگان این نوع خاص از نمایشگاه ها می توانند برای معرفی محصولات و ظرفیت های خود از آن بهره بگیرند، به صورت مشروح و کاربردی تبیین و تشریح شود.
قاسمی با بیان اینکه استعلام از مجری نمایشگاه ITB برلین در مورد امکان مشارکت غرفه داران جمهوری اسلامی ایران در یک فضای مجازی واحد در این رویداد ـ آن گونه که در نمایشگاه های فیزیکی پیشین در چارچوب پاویون ملی صورت می پذیرفت ـ هم در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بر این اساس امکان حضور یکپارچه شرکت کنندگان ایرانی در نمایشگاه ITB برلین تحت نام، لوا و برند ملی گردشگری ایران محقق خواهد شد.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری همینطور از همکاری مستمر وزارت گردشگری، جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و هم جامعه تورگردانان ایران به منظور اجرای غرفه مجازی ایران و فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای حضور مجازی فعالان بخش خصوصی در رویدادهای پیش رو اطلاع داد.
او اضافه کرد: بنا بر مصوبات «شورای سیاست گذاری نمایشگاه های گردشگری خارجی» مقرر است تا از تجربه حضور مجازی در رویدادهای بین المللی یاد شده، در برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در صورت تایید ستاد ملی کرونا در اسفندماه سال جاری با همکاری و مشارکت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران برگزار می شود، استفاده گردد و راه اندازی نسخه مجازی نمایشگاه به موازات برگزاری فیزیکی در دستور کار قرار گیرد.
قاسمی خاطرنشان کرد: حضور قوی و منسجم در نمایشگاه های مجازی بین المللی می تواند یکی از اقدامات تضمین کننده رونق گردشگری بین المللی کشور بعد از فروکش کردن کرونا باشد؛ چون که نه تنها به تداوم ارتباطات کاری و حرفه ای بخش خصوصی گردشگری کشور با همتایان و شرکای تجاری خود کمک شایانی می کند بلکه سبب می شود تا نام ایران بعنوان یک مقصد گردشگری برای دوران پساکرونا در خاطره بازار جهانی باقی بماند.




منبع:

1399/09/27
10:43:57
5.0 / 5
407
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد