وردی نژاد مطرح كرد؛

بیمه سفروسلامت برای گردشگران چینی، تولید جاذبه گردشگری با فیلم

بیمه سفروسلامت برای گردشگران چینی، تولید جاذبه گردشگری با فیلم

سفرگو: سفیر اسبق ایران در چین اظهار داشت: بیمه سفر و سلامت و عرضه شماره تلفنی كه بتواند مشكل چینی ها را هنگام سفر به ایران حل كند در جهت گسترش گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.



به گزارش سفرگو به نقل از مهر، نخستین همایش بین المللی چشم انداز توسعه روابط ایران و چین با محوریت گردشگری و تجارت از بامداد تا عصر روز ۲۸ دی ماه در هتل لاله تهران به همت سفارت جمهوری خلق چین و انجمن دوستی ایران و چین برگزار گردید.
در این برنامه فریدون وردی نژاد سفیر اسبق ایران در چین اظهار داشت: در این همایش به نكاتی همچون بیمه سلامت و سفر چینی ها به ایران پرداخته شده است. پیشنهادات عرضه شده این است كه زمانی كه گردشگران چینی وارد ایران می شوند در هنگام عرضه ویزا به آنها یك شماره تلفن هم داده شود تا هر زمان مشكلی پیدا كردند بتوانند با آن شماره تماس بگیرند و كسی كه پشت خط است بتواند با زبان مسط چینی متوجه مشكل آن توریست شود و خدمات لازم را به وی در اسرع وقت ارائه نماید. زمینه این اقدام و بیمه سلامت آنها بین یكی از بیمه های ایران و اتاق بازرگانی، وزارت خارجه برای هماهنگی بیشتر در دستور كار است.
وی اظهار داشت: این اقدام باید برای كسانی كه در ایران اقامت دارند فراهم گردد همینطور باید به مبحث خدمات غذا بر مبنای سلیقه چینی ها و برای گردشگران ایرانی كه به چین سفر می كنند توجه گردد. چون كه برای ایرانیان و چینی ها غذا یك معضل است.
وردی نژاد بیان كرد: هتل های ایران كه به خصوص به چینی ها خدمات می دهد باید بتواند غذای چینی در رستوران های خود ارائه نمایند. در این همایش همینطور وجود زمینه لازم برای طراحی و ساخت و اداره هتل در جهت تقویت گردشگری و پشتیبانی از راهنمایان و تورها مورد تاكید قرار گرفته است. استفاده دو كشور از ایده ها و ظرفیت جاده دو كشور بسیار مهم بوده است و برای تقویت پیوندهای اقتصادی دو كشور باید به ساخت و ساز راه، جاده، ریل، رفت و آمد عرضه تسهیلات و امكانات توریستی در مسیر جاده ابریشم توجه كرد.
پس از آنكه وردی نژاد توضیحاتی درباره نكات مطرح شده در این همایش عرضه كرد، علمایی از اساتید و پژوهشگران روابط ایران و چین در پنل دوم همایش سخنرانی كرد و اظهار داشت: در چین هر چیزی ۱۰ برابر سرعت دارد. بیش از ۴۵ درصد مردم پكن از طبقه متوسط به بالا و درآمد دو هزار دلاری در ماه برخوردار می باشند جمعیت متوسط چین بیشتر از كل جمعیت آمریكاست پس مهم است نگرش مان را نسبت به چین اصلاح نماییم. در حوزه سیاست هم چینی ها نوآوری داشته اند. چین كشوری است كه سیستم متفاوتی با غرب دارد اما كارآمد است. در سال ۱۹۹۰ حدود ۸۵ درصد جمعیت مردم كشور چین در روستاها زندگی می كردند اما این آمار در سال ۲۰۱۲ به ۵۲ درصد زندگی شهری تبدیل شد.
وی اظهار داشت: چین در حال تحول است، در حوزه گردشگری هم همین طور است. در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۳۵ میلیون توریست چینی سفر خارجی داشتند در حالیكه در سال ۲۰۰۰ این تعداد تنها ۸۳ میلیون نفر بوده است. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ میزان سفر گردشگران چینی دو برابر شده است. این آمار در آینده نزدیك به ۲۰۰ میلیون سفر هم می رسد. گردشگران چینی در سال قبل ۲۶۱. ۱ میلیارد دلار در خارج از كشور هزینه كردند این میزان هزینه دو برابر استاندارد بین المللی است یعنی یك چینی دو برابر گردشگران آمریكایی و آلمانی در كشورهای دیگر هزینه می كنند. اكنون به قول مسئولان ما توانایی جذب سه میلیون توریست دیگر در كشور را داریم و می توانیم روی این بازار سرمایه گذاری نماییم.
علمایی ادامه داد: در بررسی های انجام شده كارشناسان به این نتیجه رسیده اند كه چینی ها به طبیعت گردی تمایل دارند در حالیكه تا ۵ سال پیش آنها به كشورهای اروپا و توسعه یافته می رفتند اما اكنون ذائقه آنها تغییر كرده و این تغییر ذائقه فرصت خوبی را برای ایران بوجود می آورد كه آنها را جذب نماید.
وی اظهار داشت: یكی از مقاصد مهم سفر چینی ها كازابلانكا است این شهر در كشور مراكش برای آن انتخاب شده كه آنها فیلم كازابلانكا را زیاد دیده اند و سبب شده این شهر یكی از مقاصد مهم گردشگری آنها شود. ما در ایران فیلمسازان خوبی داریم كه می توانیم تصویر ذهنی برای آنها بوجود آورده و تحت تاثیرشان قرار دهیم و در حوزه جذبشان از این طریق موفق شویم.
این پژوهشگر اظهار داشت: درست است كه غذای چینی بسیار مهم است اما باید بدانیم آنها اهل تشریفات هستند ولی ما هنوز نتوانسته ایم تشریفات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم. هنوز تورگردانان ما چینی ها را خارجی نمی دانند.
وی اظهار داشت: ترجیح چینی ها بر این است كه وقتی به یك سفر خارجی می روند همزمان از چند كشور بازدید كنند، اكنون ۴۰۰ هزار گردشگر چینی به تركیه می رود ما می توانیم طوری برای آنها برنامه ریزی نماییم كه این تعداد به ایران هم بیاید. دلیل كار آنها این است كه سفر به خارج از كشور برای آنها از سفرهای داخلی ارزان تر تمام می گردد.

1396/10/29
18:45:30
5.0 / 5
1907
تگهای خبر: گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد