در راستای گسترش روابط گردشگری؛

پرواز چارتر روس ها به كیش و اصفهان، سفر هفتگی ۶۰۰روس به ایران

پرواز چارتر روس ها به كیش و اصفهان، سفر هفتگی ۶۰۰روس به ایران

سفرگو: مهمترین توراپراتورهای روسیه به ایران آمده اند و از جاذبه های گردشگری تهران، كیش، اصفهان دیدن می كنند تا آغازگر ورود گردشگران روس به ایران با پروازهای چارتر ایرانی باشند.



به گزارش سفرگو به نقل از مهر، روابط گردشگری ایران و روسیه هر روز در حال گسترش است از تاكید پوتین رئیس جمهور این كشور برای سفر روس ها به ایران گرفته تا مهر تایید سازمان گردشگری این كشور بر این موضوع، نشان داده است كه روس ها هم مایل هستند كه از ایران دیدن كنند.
چندی پیش رئیس سازمان گردشگری روسیه همینطور اعلام نمود كه جمهوری اسلامی یكی از امن ترین كشورها برای گردشگران روس است. سافونوف همینطور از انگیزه حدود ۳۰ میلیون توریست روسی برای انجام سفرهای فرهنگی اطلاع داده و گفته بود كه آشنایی با ایران، تاریخ و فرهنگ غنی، فرصت خرید فرش ایرانی و سایر صنایع دستی می تواند هدفی مهم برای گردشگران فرهنگی روسیه باشد.
سافونوف همینطور ضروری ترین گام را كه باید از جانب تهران برداشته شود، گشایش دفتر «ویزیت ایران» در مسكو از جانب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همینطور فعالیت گسترده شركت های ایرانی مرتبط در فضای مجازی، رسانه ای و تلویزیون روسیه اعلام نموده بود.
بخش خصوصی هم از این فرصت بهره برده و این دفعه بازار سفر روس ها را برای دیدن ایران باز كرده است. این دفعه مقرر است روس ها به جزیره كیش بیایند به خصوص در فصلی كه آنها بی بهره از آفتاب هستند و كیش بهترین آب و هوا را برای آنها دارد.
حالا بخش خصوصی با همكاری چند هتل و ایرلاین های ایرانی دست به كار شده تا این دفعه توراپراتورهای روس و سخت گیر را به ایران دعوت كند و جاذبه های شهرهای تهران، اصفهان و كیش را نشان آنها بدهد و از این به بعد این شهرها را هر هفته دو بار میزبان گردشگران روس كند.
در همین راستا، جمعه شب یك گروه ۳۲ نفره از مهمترین فروشنده های تور و توراپرتورهای روس به تهران آمدند در این تور ۸ نفر از شهر یوفا، ۹ نفر از جمهوری تاتارستان و بقیه از مسكو هستند. آنها از جاذبه هایی مانند كاخ گلستان در تهران دیدن كردند و حالا مقرر است كه در ادامه سفر یك هفته ای خود به كیش بروند و از آنجا راهی اصفهان، كاشان و ابیانه شوند و سپس در یكی از هتلها اسكان كرده و دوباره راهی كشورشان شوند. در این سفر میزان هزینه تورهای گردشگری روس ها مشخص خواهد شد و كمبودها و كاستی ها و نقاظ قوت تور توسط این افراد مشخص و اعلام می گردد در نهایت مقرر است در تهران طی نشستی این مورد مورد بررسی قرار گیرد. بعد از آخر سفر این توراپراتورها اقدامات لازم را برای سفر گروههای بعدی گردشگر های روسی انجام می دهند.
در ادامه این اتفاق مقرر است هر هفته دوبار پرواز ایرانی از تاتارستان به كیش و از اصفهان به تاتارستان با ظرفیت ۶۰۰ نفر برقرار شود. ایرانیان هم می توانند از این مسیر هوایی استفاده كنند اما هدف اصلی از طریق اندازی این پرواز سفر روس ها به ایران است.
در این باره یعقوب قاسمی كه در حوزه تورهای گردشگری روسیه و كیش فعالیت می كند به خبرنگار مهر اظهار داشت: ما قبلا با رئیس جمهور تاتارستان ملاقات داشتیم و گفتیم كه می خواهیم خط هوایی كیش _ روسیه را راه اندازی نماییم آنها بسیار موافق بودند و می خواهند شهر مشهد هم به این مسیرها اضافه شود ما می توانیم بازار مسلمانان روسیه را هم داشته باشیم.
وی ادامه داد: پیش از این مدیران اصلی گردشگری روسیه به ایران آمده و جاذبه كیش را دیده اند آنها از آب تمیز، شرایط گردش و آفتاب جزیره كیش حیرت زده شدند بعضی می گویند كه روس ها در ایران محدودیت دارند و به ایران نمی آیند اما این طور نیست ما از سوی رئیس گردشگری مسلمانان روسیه هم درخواست ورود به ایران را داشتیم.

1396/10/30
15:07:47
5.0 / 5
1916
تگهای خبر: فرهنگی , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد