کشف ابزارهای چندصدهزارساله

سفرگو: پژوهشگران تعدادی از آثار تاریخی کشف شده در محوطه تاریخی واقع در ایتالیا را بعنوان ابزارهای چندصدهزارساله شناسایی نمودند.

به گزارش سفرگو به نقل از ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز، باستان شناسانی که مجموعه آثار کشف شده در محوطه دیرینه شناسی واقع در ایتالیا را مورد بررسی قرار دادند دریافتند «انسان های خردمند باستانی» حدود ۴۰۰هزار سال پیش با بهره گیری از استخوان فیل ابزارهای تیزی را ساخته و برای جداکردن گوشت و تکه تکه کردن استخوان ها استفاده می کردند. این یعنی ساخت چنین ابزارهایی صدها هزار سال قبل تر از آن که تصور می شد صورت می گرفته است.
سازندگان این ابزارها در اواسط دوره «پلیستوسن»، یعنی دست کم ۱۰۰هزار سال قبل از آن که انسان مدرن به آفریقا برسد، می زیستند.
این اکتشاف قابل توجه توسط تیم تحقیقاتی متشکل از اعضایی از ایتالیا، فرانسه، آفریقای جنوبی و آمریکا صورت گرفته است. این گروه مجموعه ای از استخوان های فیل هایی را که در طول سالهای ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۱ در محوطه دیرینه شناسی در نزدیکی «رم» کشف شده بود مورد بررسی قرار داد تا در نهایت جزییات مهمی را درباره سازندگان آنها کسب نمود.
باستان شناسان تا حالا بقایای فسیل شده سازندگان این آثار را در محل کشف آنها پیدا نکرده اند بدین سبب تشخیص هویت اصلی سازندگان این ابزارها دشوار است. با این وجود «پائولا ویلا»، سرپرست گروه تحقیقاتی، این فرضیه را که شاید این افراد همان نئاندرتال ها باشند مطرح کرده است.

منبع:

1400/06/11