تاكید سفیر اندونزی بر همكاری های گردشگری دو كشور

تاكید سفیر اندونزی بر همكاری های گردشگری دو كشور

به گزارش سفرگو حمایت و تشویق بیشتر از ادامه همكاری های آموزشی، گردشگری و برگزاری نشست بین ایران و اندونزی بخصوص در حوزه خوراك و آشپزی، مورد تاكید سفیر اندونزی در ایران قرار گرفت.



به گزارش سفرگو به نقل از مهر، اوكتاویان علیم الدین سفیر اندونزی در ایران كه در ضیافت آغازین دوره آموزشی تشریفات و پذیرایی سخن می گفت، با اشاره به تجربه های خود در مورد رستوران های ایرانی كه كوشیده اند تا هویت خاص خویش را حفظ كنند و پذیرایی متفاوتی از مهمانان خود داشته باشند، آنها را مكان هایی جذاب برای دیدار خارجی ها دانست.
وی تاكید كرد كه آنچه برای مردم اهمیت دارد، كیفیت غذاست نه كمیت آن و برگزاری نشست های تخصصی درزمینهٔ غذا و پذیرایی می تواند به تبادل تجربیات میان متخصصان دو كشور درزمینهٔ شناخت، معرفی و بازاریابی غذاهای ایران و اندونزی كمك نماید.
سفیر اندونزی در ایران با اشاره به اینكه حمایت ها و همكاری های این حوزه ها می تواند در سطوحی بالاتر، بین وزارت توریسم اندونزی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم صورت گیرد.
وی توجه به تبادلات تجربیات در حوزه خوراك، تشریفات و پذیرایی را ازجمله بندهای جدید تفاهم نامه های همكاری های گردشگری میان مراكز علمی دو كشور، عنوان نمود.
علیم الدین همینطور بر ادامه و گسترش همكاری های حوزه كشاورزی میان دو كشور تاكید كرد و اضافه كرد: خرمای ایران یك محصول شناخته شده در بین مردم اندونزی است و این اتفاق می تواند در مورد دیگر محصولات كشاورزی ایران مثل زعفران، پسته و... بیافتد همان گونه كه ایرانیان هم می توانند از ادویه های اندونزی استفاده كنند یا میوه هایی مثل موز كه موردعلاقه ایرانی هاست و یا دیگر میوه های استوایی...
بنابراین وقتی از كشاورزی، تجارت و گردشگری صحبت می نماییم باید روی تركیب آنها باهم هم تمركز نماییم و با گسترش ارتباطات بین سازمان ها، مراكز علمی مرتبط و وزارتخانه ها، علم خوراك و تغذیه را بعنوان یكی از زمینه های اصلی همكاری قرار دهیم.
در ادامه این نشست علی زمانی استاد دانشگاه و دبیر علمی ایده بازار صنعت خوراك و نوشابه در دانشگاه امیركبیر هم با تاكید بر همكاری های مشترك اظهار داشت: ایران و اندونزی دو كشور مسلمان هستند و می توانیم با تاكید بر اشتراكات فرهنگی تعاملاتمان را گسترش دهیم.
علی زمانی در حاشیه این نشست اظهار داشت: متأسفانه ما در تربیت نیروی انسانی متخصص در عرضه خدمات گردشگری فاصله بسیاری با استاندارهای جهانی داریم، سال هاست كه مؤسسات آموزشی و دانشگاه های ما روی مبحث نوشیدنی و خوراك كار می كنند بی آنكه توجهی به مبحث مهمانداری و میهمان نوازی داشته باشیم.
وی اضافه كرد: هرچند كه در سال های اخیر تلاش های برای آموزش نیروی انسانی انجام شده ولی به ندرت شاهد برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی در رابطه با آشپزی و پذیرایی با همكاری یك دانشگاه های خارجی در ایران بوده و هستیم.
علی زمانی درباره نحوه پذیرایی هتل ها و رستوران ها اظهار داشت: نیروهای خدماتی گردشگری كشور هنوز نمی دانند كه منظور از پذیرایی چیست؟ ازآنجاكه آموزش های استانداردی در این خصوص صورت نمی گیرد، افراد با حداقل دانش پذیرایی با مهمانان مواجه می شوند و با برداشت شخصی خود با میهمان رفتار می كنند، درحالی كه برای تك تك رفتارهای نیروهای خدماتی قواعد و استاندارهایی علمی وجود دارد.
وی اضافه كرد: غذاهای اقوام سفرای فرهنگی كشورهاست. ما با این منابع و فرهنگ غنی در این زمینه بسیار عقب هستیم و توسعه بدون آموزش امكان پذیر نخواهد بود.
وی اضافه كرد: تلاش ما این است بتوانیم با استفاده از تجارب خوب كشور اندونزی دانش خود درزمینهٔ خوراك، نوشابه، تشریفات و پذیرایی را مطابق با استانداردهای جهانی توسعه داده و اطلاعاتمان را به روز نماییم.گفته علی زمانی این دوره به مدت هفت روز در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می گردد و طی آن دانشجویان با موضوعات روز «تشریفات و پذیرایی» و «مدیریت توسعه مهمانداری و سرویس» آشنا خواهند شد.

1397/09/24
19:15:26
5.0 / 5
49
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد