در گفتگو با خبرنگار مهر بیان شد

طراحان تور ژاپن به شهداد رفتند، اقدام ژاپنی ها برای جذب توریست

طراحان تور ژاپن به شهداد رفتند، اقدام ژاپنی ها برای جذب توریست

سفرگو: نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در ژاپن گروهی از طراحان تور ژاپن رابه كویر شهداد برد تا با جاذبه های گردشگری كرمان آشنا گردند. این افراد مقرر است كرمان را در لیست مقاصد سفرشان قرار دهند.


به گزارش سفرگو به نقل از مهر، ژاپنی ها گردشگران منضبط و ثروتمندی بودند كه سالهاست حضور آنها در هر كشوری به صنعت گردشگری آن كشور اعتبار می دهد بنا بر این كشورها می كوشند تا آنها را به سمت خود جذب كنند. ایران باز با كمك نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در ژاپن توانست چند روز پیش گروهی از فعالان آژانس های گردشگری ژاپن را به ایران دعوت كند تا با جاذبه های كرمان آشنا گردند.از سوی دیگر ژاپنی ها باز درصدد هستند تا گردشگران كشورهای دیگر را به دیدن ژاپن تشویق كنند آنها طرح های جالب توجهی دارند یكی از آنها ضمن احترام گذاشتن به توریست رعایت حقوق شهروندانشان است. آنها نمی خواهند با داشتن حجم زیادی از توریست در كشورشان آسایش مردم محلی و محیط زیست شأن را تخریب كنند.در این باره و درباره موضوعات دیگری همچون روند ورود گردشگران ژاپنی به ایران، سید عباسعلی امامیه نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در ژاپن به خبرنگار مهر توضیحات بیشتری می دهد و می گوید: بااینكه تحریم های آمریكا سبب شده تا روی صنعت گردشگری و كار ما باز فشار وارد شود اما توانسته ایم آژانس های زیادی را راغب نماییم تا به ایران توریست بفرستند. شاید آمار دقیقی از میزان ورود توریست ژاپنی به ایران نداشته باشیم در هر حال باید سفارت این آمار را اعلام نماید اما باید اظهار داشت كه بازار ورود توریستهای خارجی فعال است شاید یكی از عوامل كاهش قیمت تورهای ایران باشد. چون قیمت برای مسافر ژاپنی مهم می باشد. از جانب دیگر برداشتن ویزا برای سفر به ایران باز یكی دیگر از عوامل خواهد بود.امامیه ادامه می دهد: روی میزان فروش تورهای خودم می توانم بگویم كه بین ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش ورود توریست داشته ایم. در زمان برجام با رشد ۳۰۰ درصدی در حوزه تورهای تجاری مواجه شدیم. متأسفانه با لغو برجام این تورها افت زیادی كرد. چون خیلی از افراد روابط تجاری داشتند اما گرفتار بحران شدند. كار ما هر روز سخت تر می شود. چون حتی بانكهای ژاپنی هم به ایران خدمات نمی دهند و حساب های ارزی كاملاً مسدود است.
وی در ادامه می گوید: حالا تك محصولی كار كردن در آژانس های گردشگری هم ضرر است و هم فایده. ما اهتمام كرده ایم تا در تورهای ورودی و خروجی تنوع داشته باشیم. از آلمان و فرانسه و آسیای جنوب شرقی ورودی داشته ایم كه پررنگ بود خروجی مان هم بیشتر به اروپا و ژاپن است. در حوزه تورهای خروجی باز همه آژانس ها گرفتار بحران شده اند بحث كاهش نرخ ریال تورها را تقریباً تا مرز بیشتر از دو برابر گران كرد. بعنوان مثال پكیج گران ژاپن ۱۶ میلیون تومان بود كه حالا به ۴۰ میلیون تومان رسیده است. نكته جالب این است كه مسافر ژاپن لاكچری است و تغییر قیمت ها روی سفر او تأثیری نمی گذارد اما مسافرانی كه شرایط مالی متوسطی دارند و به مقاصدی مانند مالزی سفر می كنند، ریزش كرده اند.این مدیر آژانس گردشگری درباره سایت ژاپنی ها در جذب توریست هم می گوید: آنها سال قبل ۲۸ میلیون توریست ورودی داشته اند كه ۱۵ میلیون آن تنها چینی ها بودند. در برنامه دراز مدت گردشگری ژاپن كه ۱۴ سال پیش شروع شد، پیش بینی كرده بودند كه گردشگران این كشور طی ده سال به ۱۰ میلیون توریست برسد اما این رقم سه چهار سال پیش محقق شد و بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون توریست وارد ژاپن شد. سال قبل باز به مرز ۲۸ میلیون نفر رسیدند. آنها در نظر دارند تا سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰ میلیون توریست داشته باشند و این تعداد را به سبب مسائل زیست محیطی، ثابت نگه دارند. یكی از نمونه اقداماتی كه ژاپنی ها انجام می دهند تا مردم كشورشان از حضور گردشگران كشورهای دیگر لطمه نبینند این است كه می دیدند گردشگران از وسایل حمل و نقل عمومی زیاد استفاده می نمایند و امكان دارد شهروندان گرفتار مشكل شوند بنا بر این نرخ تاكسی ها و وسایل نقلیه دیگر را هم پایین آوردند تا استقبال از آنها بیشتر شود.
امامیه همین طور درباره برگزاری تور آشناسازی برای ژاپنی ها كه چند وقت پیش انجام شد هم می گوید: پیرو برگزاری جلسه ای با حضور همه نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری در شهر كرمان و كانون جهانگردی و اتومبیلرانی داشتیم، متوجه ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری این استان و همكاری مسئولان آن شدم. بنا بر این پیشنهاد برگزاری یك فم تور را برای طراحان تور در ژاپن دادم. در ژاپن هم سمیناری برگزار كرده و كرمان را معرفی كردم و متوجه علاقه ژاپنی ها به این شهر شدم بدین سبب همان جا با یكی از شركت های هواپیمایی در تركیه مذاكره كردم تا اسپانسر این تور شود چون آنها ۶ مسیر به ایران دارند و مقرر است پروازهای بیشتری باز به ژاپن داشته باشند. بدین سبب پذیرفتند كه اسپانسر باشند. با شركت های هواپیمایی ایرانی و یكی از بهترین هتل های كرمان همین طور بخش CIP فرودگاه امام باز مذاكره كردم تا توانستم این فم تور را برگزار كنم بدین سبب ده نفر از طراحان تور گردشگری ژاپن به ایران آمدند كه یكی از آنها روزنامه نگار گردشگری بود من معتقدم كه بعضی از آژانس داران زحمت می كشند و فعالان گردشگری را به ایران می آورند همچون مدیران آژانس ها. اما درو اقع این طراحان تور هستند كه كار اصلی را انجام می دهند و باید آنها با جاذبه های كرمان آشنا می شدند.او ادامه می دهد: این گروه با همیاری اتاق بازرگانی و اداره كل میراث فرهنگی استان كرمان به این شهر آمدند و از كلوت های شهداد دیدن كردند حتی به اكوكمپ شهداد رفتند. آنها لحظه به لحظه سفرشان را در فضاهای مجازی كه در اختیار داشتند اطلاع رسانی كردند چون برای نخستین بار بود كه به ایران می آمدند و آنرا دوست داشتند. آنها بااینكه دو سه روز در كرمان بودند اما از موزه های مهم تهران باز در راه برگشت دیدن كردند هدف ما این است كه متولیان متوجه شوند كه ژاپنی ها علاقه زیادی برای كار در حوزه سفر به ایران را دارند. برنامه بعدی ما این است كه با یكی از شبكه های تلویزیونی ژاپن كه كارش تنها تبلیغ میراث جهانی كشورهاست صحبت كنم تا ماه جون به ایران بیایند و به مدت یك ماه در ایران بوده و ده روز را تنها به شهداد اختصاص دهند. یك هفته باز از شهر یزد فیلمبرداری كنند. چون معتقدم كه شهداد می تواند قطب گردشگری ایران شود.

1398/01/25
15:30:33
5.0 / 5
10
تگهای خبر: توریست , خدمات , سایت , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد