حضور ایران در 20 نمایشگاه گردشگری خارجی قطعی شد

ایران در چین پررنگ می شود، در انگلیس همچنان غایب

ایران در چین پررنگ می شود، در انگلیس همچنان غایب

سفرگو: ایران درحالی مقرر است امسال در ۲۰ نمایشگاه گردشگری خارجی شركت نماید كه چین بیشترین سهم را از این حضور به خود اختصاص داده و انگلیس باز سپس یك دهه همچنان غایب این جدول است.


به گزارش سفرگو به نقل از ایسنا، دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری كه هفته گذشته از اصلاح بازارهای هدف گردشگری بدون اشاره به جزئیات خبر داد، اینك لیستی از نمایشگاه هایی كه مقرر است ایران امسال در آنها حضور داشته باشد را اعلام نموده است كه در میان آنها نام چین پررنگ تر از سایران است. بازارهای سنتی باز كه بیشتر به حوزه اروپا مربوط می شود همچنان جایگاه خودرا در این لیست حفظ نموده اند. در این میان نمایشگاه عراق كه چند سالی است شماری از آژانس های گردشگری، با سرمایه شخصی بدون حمایت دولت ایران، حضور در آنرا تجربه كرده اند باز به چشم می آید. غایب بزرگ این جدول باز نمایشگاه گردشگری انگلیس است كه به بازار جهانی سفر شهرت دارد و دولت ایران نزدیك به یك دهه است در آن حضور رسمی ندارد اما آژانس های گردشگری به سبب جایگاه پر اهمیت آن به شكلی خصوصی در این نمایشگاه شركت می كنند.
روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نقل از محمد ابراهیم لاریجانی مدیركل دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری، لیست نمایشگاه هایی كه ایران امسال در آنها حضور رسمی دارد را به این شرح اعلام نمود: AITF آذربایجان، COTTM چین، ATM دبی، عراق، Kotfa كره جنوبی، CMT چین، پاكستان، OIPYKA روسیه، CITM چین، JATA ژاپن، TOP RESA فرانسه، عمان، هند، IITT هند، Fitur اسپانیا، EMITT تركیه، TTG ایتالیا، ITB برلین، MITT روسیه و Gitf چین، نمایشگاه هایی هستند كه جمهوری اسلامی ایران در حوزه گردشگری در آنها حضور خواهد داشت.
لاریجانی درباره نحوه انتخاب این لیست توضیح داد: اولین جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه های خارج از كشور با حضور رؤسا و نمایندگان تشكل های گردشگری همچون انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران، جامعه تخصصی تورگردانان، انجمن راهنمایان ایران، انجمن بومگردی های ایران، جامعه هتلداران ایران و شركت های تابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف تصویب لیست نمایشگاه های خارجی و چگونگی روند برگزاری نمایشگاه ها انجام شد.
وی تصریح كرد: سال قبل سپس استعلام از تشكل های مختلف گردشگری برای تنظیم لیست نمایشگاه های خارجی و تطبیق آن با لیست كشورهای اولویت دار بازار هدف، ۲۰ نمایشگاه در دستور كار قرار گرفت.
لاریجانی اظهار داشت: در اولین جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه های خارج از كشور، لیست نهایی نمایشگاه های خارجی به تصویب رسید و مقرر شد صنعت گردشگری كشور بطور متمركز و در چارچوب پاویون جمهوری اسلامی ایران در آن شركت نماید.
به گفته مدیر كل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، نقش استان ها، جوامع و تشكل ها، حضور فرهنگ، آداب و موسیقی ایران، لزوم توجه به نمایشگاه ها و همین طور برنامه ریزی برای بهره برداری از ظرفیت رسانه های داخلی و خارجی همچون مواردی بود كه در امتداد چگونگی برگزاری نمایشگاه های خارجی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.



1398/02/02
22:18:13
5.0 / 5
136
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد