معاون گردشگری كشور تشریح كرد؛

نتایج تصویب بخشنامه اجرائی برند ملی گردشگری در هیئت دولت

نتایج تصویب بخشنامه اجرائی برند ملی گردشگری در هیئت دولت

سفرگو: معاون گردشگری کشور، تحقق و نهادینه سازی برند ملی گردشگری را با تدوین برنامه ای عملیاتی و اجرائی با همکاری دستگاه های اجرائی ذی ربط محقق دانست.



به گزارش سفرگو به نقل از مهر، ولی تیموری درباره اهمیت برند ملی گردشگری که بخشنامه اجرائی آن روز گذشته ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ در هیئت وزیران تصویب گردید، بیان کرد: برند ملی گردشگری ایران از سال ۹۸ بر پایه روش علمی و با مشارکت ذینفعان و فعالان حوزه گردشگری همین طور صاحب نظران علمی و فرهنگی کشور انتخاب و در سازمان جهانی گردشگری UNWTO معرفی و ثبت شد؛ با این اقدام ایران برای نخستین بار دارای برند ملی گردشگری شد.
سیمرغی که نشان از ایرانی باشکوه دارد
وی با اعلان اینکه الگوی برند ملی گردشگری بر پایه سه محور خلق ارزش، مخابره ارزش و ارائه ارزش و در چهار مرحله، مورد تأیید و مبنای کار قرار گرفت، اضافه کرد: چالش اساسی برندینگ و تعریف هویت برند ملی گردشگری ایران، وحدت بخشی به تنوع و کثرت جاذبه های گوناگون گردشگری بود که بعد از بررسی های عمیق و برگزاری جلسات اتاق فکر، همراه با صاحبنظران حوزه های مرتبط، سیمرغ بعنوان نشان هویت بصری برند ملی گردشگری و ایران باشکوه: یک تجربه متفاوت Majestic Iran: A Different Experience و با محوریت شعار و هویت کلامی برند ملی گردشگری جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.
معاون گردشگری کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته بعد از رونمایی از نشان و شعار برند ملی گردشگری بیان کرد: طی این مدت بخشنامه استفاده از برند ملی گردشگری در تمامی محصولات، جاذبه ها، تولیدات و نظام بصری توسط دکتر مونسان به زیرمجموعه های تابعه ابلاغ گردید. همین طور بعد از ثبت برند در اقلام تبلیغاتی ایران علاوه بر بخش دولتی، بخش خصوصی نیز در مکاتبات و عرضه اقلام تبلیغاتی در رویدادهای داخلی و بین المللی، از آن استفاده می نمایند.
تیموری اشاره کرد: معرفی به سازمان جهانی گردشگری و ثبت آن در وب سایت رسمی سازمان جهانی از دیگر اقدامات انجام شده است. همین طور در فازهای بعدی این پرژوه، اقدامات ترویجی و تبلیغی خودرا در حوزه گردشگری در سطح بین المللی عرضه می نماییم.
استقرار نظام برندینگ بوسیله استانداردسازی مقاصد و مصادیق تأسیسات گردشگری کشور اقدامی است که بگفته معاون گردشگری در آینده ای نزدیک صورت می گیرد.
وی با اشاره به اهمیت داشتن این نشان ملی برای گردشگری کشور اشاره کرد: امروزه کشورهای مختلف با برنامه های منسجم به کارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی می پردازند و با سرمایه گذاری در ساخت برند ملی گردشگری برای ایجاد تصویری مثبت و برندی قدرتمند تلاش می کنند تا بتوانند از آن بعنوان ابزاری کارآمد برای ورود به بازارجهانی بهره گیرند.
تیموری در ادامه به پتانسیل های غنی فرهنگی، تاریخی و طبیعی ایران اشاره نمود و اضافه کرد: در امتداد ایجاد تصویری مثبت در اذهان جهانی لازم است که اقدامات مؤثر و جدی صورت گیرد، برای اینکه چنین تصویر مثبتی می تواند تأثیر قابل توجهی بر رونق اقتصادی، جذب سرمایه گذاری خارجی، افزایش صادرات و به تبع آن افزایش توان اشتغالزایی کشورداشته باشد.
ضرورت تصویب بخشنامه اجرائی برند ملی گردشگری در هیئت دولت چیست؟
توجه به برندینگ گردشگری در کشور را یکی از با اهمیت ترین اقدامات برای تصویرسازی مثبت در جوامع بین الملل برشمرد و اظهار داشت: به سبب ذات چندبعدی و چندکارکردی گردشگری، برای حداکثرسازی مشارکت ذی نفعان اصلی یک ساختار قوی، یکپارچه و منسجم برای ساخت، مدیریت و ارائه برند ملی گردشگری ایران نیاز بود. در امتداد استقرار چارچوب حقوقی و قانونی برای حمایت، حفاظت و راهبری برند ملی گردشگری نیاز به تصویب این بخشنامه در هیئت دولت بعنوان بالاترین جایگاه حقوقی و اجرائی کشور بود که این مهم انجام شد.
معاون گردشگری کشور با تاکید بر اهمیت این اتفاق اشاره کرد: پیش بینی اعتبارات بودجه ای برای گرفتن همکاریهای مشورتی و تصمیمات اجرائی سایر دستگاهها، ضرورت تغییر نکردن برنامه ها و فرآیندهای توسعه برند ملی گردشگری با تغییرات مدیریتی کلان، تدوین چارچوب قانونی اعطای مجوزها و مشوق های حمایتی که فراتر از اختیارات دستگاهها باشد، تبیین نقش و مسئولیت های دستگاهها در رابطه با توسعه برند ملی گردشگری همین طور لزوم گرفتن گزارش ها و اقدامات انجام شده در بازه های زمانی مشخص، ترویج مشارکتی، جریان سازی و جاری سازی برند ملی گردشگری در کشور همچون کارکردهای تصویب این مصوبه توسط هیئت دولت هستند.
اهمیت همکاری سایر دستگاهها در تهیه و اجرای برنامه عملیاتی
تیموری در ادامه همکاری دستگاه های ذیربط را مهم ترین بند این بخشنامه عنوان نمود و اظهار داشت: برای ترویج و نهادینه سازی برند ملی گردشگری باید یک برنامه عملیاتی و اجرائی با همکاری دستگاه های اجرائی تهیه شود و دراین زمینه دستگاه های اجرائی موظفند اعتبارات مورد نیاز خودرا در بودجه سالانه پیش بینی کنند.


منبع:

1400/03/18
14:09:17
5.0 / 5
1000
تگهای خبر: تاریخی , تولید , سایت , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد