معاون گردشگری مطرح كرد؛

بهره مندی ازفرصت نمایشگاه اكسپو دبی همزمان بابازگشایی مرزها

بهره مندی ازفرصت نمایشگاه اكسپو دبی همزمان بابازگشایی مرزها

به گزارش سفرگو تیموری اظهار داشت: همزمان با نهایی شدن پروتکلهای بهداشتی ورود گردشگران به ایران و امکان باز شدن مرزها در ماه آتی استفاده از ظرفیت های اکسپوی 2021 دوبی فرصت طلایی برای فعالان گردشگریست.



به گزارش سفرگو به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری در نشست شورای سیاست گذاری برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی که مقرر است در بازه زمانی ۶ ماه، از تاریخ اول اکتبر ۲۰۲۱ لغایت ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۹ مهر ۱۴۰۰ لغایت ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی کشور امارات برگزار شود؛ ضمن بررسی روند پیشرفت و اقدامات صورت گرفته درباره اهمیت حضور حداکثری حوزه گردشگری در این رویداد مهم بین المللی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه اکسپو بعد از جام جهانی فوتبال و المپیک، سومین رویداد مهم بین المللی جهان به شمار می آید و در شرایطی قرار داریم که برای هر سه موضوع درحال برنامه ریزی هستیم. همین طور حضور بیش از ۱۹۲ کشور و پیش بینی بیش از ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده از اکسپو سال جاری در کنار وضعیت مطلوب متراژ ۲۰۱۴ مترمربع غرفه جمهوری اسلامی ایران و نیز مکان یابی مطلوب آن شامل قرار گرفتن جوار غرفه های کشورهایی همچون فرانسه، مکزیک و پرو بستری ویژه فراهم آورده است تا ضمن معرفی ظرفیت های گردشگری کشور در نمایشگاه مذکور بتوانیم همزمان با بازگشایی مرزها و فراهم آوردن شرایط ایمن حضور گردشگران، بر فاصله زمانی اندک میان دبی و شهرهای ایران خصوصاً مناطق آزاد کشور همانند کیش و قشم در امتداد جذب بازدیدکنندگان بیشمار این رویداد و فراهم آوردن امکان سفر آنها به کشور تمرکز و اقدام نماییم.
وی اشاره کرد: در حقیقت بواسطه طولانی بودن بازه زمانی برگزاری نمایشگاه از یک سوی و نزدیکی بسیار محل برگزاری آن به استانهای مختلف کشور، امکان برگزاری تورهای گردشگری برای غرفه داران و بازدیدکنندگان بیش از ۱۹۲ کشور در صورت برنامه ریزی صحیح وجود دارد.
معاون گردشگری اضافه کرد: با توجه به این که جذب سرمایه گذاران بین المللی در بخش های اقتصادی جزو هدف راهبردی پاویون جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید؛ بدین جهت صنعت گردشگری و ظرفیت های بیشمار بخش سرمایه گذاری این حوزه بی گمان فرصت های قابل توجهی از جذب سرمایه در این حوزه را سبب خواهد شد.
تیموری همین طور سایر اهداف، فرصت ها و چشم انداز حضور جمهوری اسلامی ایران را نیز برشمرد و اظهارکرد: تسهیل روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای حاضر در اکسپو و شناساندن تمدن غنی ایران با رویکرد شعار «ایران، تمدنی کهن و استوار؛ تنوع اقوام و میزبان ملت ها» یکی از مهم ترین هدف گذاری صورت گرفته است که با اختصاص ۶۴ مترمربع غرفه ویژه بخش گردشگری وزارت از دو هزار و چهارده مترمربع کل متراژ ایران و امکان حضور و مشارکت صنعت گردشگری در ۳۸۲ متراژ دیگر از فضاهای مشترک با سایر حوزه ها، امکان برون رفت این حوزه از کمای کرونا را به همراهی بخش خصوصی و فعالان این عرصه سبب خواهد شد.
معاون گردشگری اشاره کرد: برابر مذاکرات و توافق به عمل آمده با برگزارکنندگان اکسپو، علاوه بر غرفه ای که بصورت تخصصی در اختیار حوزه گردشگری قرار می گیرد، فضاهای عمومی سالن ایران هم برای معرفی و تبلیغ جاذبه های گردشگری، برنامه های آئینی و موسیقی ایران به کار گرفته می شود.
وی در ادامه همین طور ضمن بررسی اقدامات صورت گرفته از طرف شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بعنوان مجری برنامه های وزارتخانه متبوع در رویداد مذکور اظهار داشت: معرفی ظرفیت های تخصصی استانهای کشور در سه شاخه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بستری جذاب برای بازدیدکنندگان غرفه ایران در این رویداد جهانی خواهد بود و پرداختن به شاخه های تخصصی هر یک شامل انواع گردشگری ازجمله سلامت، طبیعت، فرهنگی و غیره در کنار معرفی آئین های سنتی، صنایع دستی، تاریخ و فرهنگ کشور هسته اصلی برنامه های اجرائی را تشکیل می دهد و نیاز است با حضور جدی و تعامل میان فعالان بخش خصوصی و دولتی بیشترین راندمان از فرصت به وجود آمده فراهم شود؛ بدین جهت هر چه برنامه های اجرائی با جزییات و دقیق باشد و بتواند با پاسخ دهی به علایق مختلف در امتداد شعار و چشم اندازهای تعریف شده کلان کشور پیش رود؛ دستاوردهای قابل توجهی بعد از مدت ها رکود ناشی از کرونا برای تأسیسات و فعالان گردشگری کشور رقم خواهد خورد.
معاون گردشگری در ادامه با تاکید بر این که هفتاد درصد بازدیدکنندگان رویداد مذکور اصطلاحاً اکسپو گردشگر هستند، اظهار داشت: حوزه فرهنگی و گردشگری دو بالی به شمار می آیند که باید به موازات هم در اکسپو نقش آفرینی کنند؛ بدین جهت باعنایت به حضور تعداد قابل توجه ایرانیان مقیم در کشور امارات، نیاز است تمرکز جدی در زمینه بازاریابی و جذب گردشگران خصوصاً از کشورهای هدف داشته باشیم و با بهره گیری از امکانات مجازی همانند اپلیکیشن ها، درگاه های اینترنتی و واقعیت مجازی و افزوده بعنوان ابزاری مهم، به روز و کاربردی در معرفی ظرفیت های گردشگری کشور و جذب گردشگران استفاده نمائیم و از طرفی دیگر بتوانیم بار علمی مورد نیاز در این عرصه را با برگزاری وبینارها و کارگاه های آموزشی مشترک بین المللی ارتقا دهیم.
به گزارش سفرگو به نقل از مهر، نمایشگاه اکسپو هر ۵ سال یک دفعه با حداکثر حضور کشورهای جهان برگزار می گردد و بخش هایی که در این رویداد مهم با رویکردهای اقتصادی و فرهنگی مشارکت دارند؛ در پی پروسه ایجاد ارتباطات تجارت، فروش، خرید، عرضه و ورود به بازارهای جهانی هستند.


منبع:

1400/03/21
20:56:38
5.0 / 5
85
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد