مدارس ماندگار نباید به حال خود رها شوند
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: مدارس ماندگار هویت، میراث فرهنگی و اجتماعی نظام تعلیم و تربیت هستند که خدمات باارزش و قابل تقدیری را به جامعه ارائه کرده اند.
به گزارش سفرگو به نقل از ایسنا، محمود امانی طهرانی در چهلمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور اعضای آن در سالن جلسات دبیرخانه این شورا برگزار شد، اضافه کرد: مدارس ماندگار علاوه بر نقش معنوی و هویت فرهنگی که در منطقه دارند، نشان دهنده اهمیت تعلیم و تربیت در آن منطقه اند که ارزش و جایگاه علم آموزی و توجه به کسب علم و دانش را در بین مردم آن منطقه آشکار می کنند.
وی با اشاره به این که مدارس ماندگار شناسنامه، میراث فرهنگی و اجتماعی نظام تعلیم و تربیت ایرانند، اظهار نمود: مدارس ماندگار نشان دهنده روند و سیر تاریخی تطور و تحول نظام آموزشی ایران از نظام آموزشی سنتی به مدرن هستند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به این که این مدارس گنجینه ماندگار نظام تعلیم و تربیت کشورند، اظهار داشت: مدارس ماندگار در گذشته منشا خدمات زیادی در نظام آموزشی کشور بوده اند، نباید به حال خود رها شوند؛ اینها معدن استخراج استعدادهای ناب و موثر نسلهای مختلف بوده اند؛ بدین سبب باید با یک برنامه ریزی اصولی، مدون و طراحی الگوی مناسب باردیگر به روزهای اوج خود باز گردند.
امانی طهرانی با اشاره به نقش آفرینی این مدارس در تربیت انسانهای برجسته و صاحب سبک در ایران و جهان، اشاره کرد: افراد برجسته زیادی در این مدارس تحصیل کرده که بعداً منشا خدمات بهادار و ارزشمندی برای کشور و حتی جهان شده اند، تعدادی از آنها به شخصیت های تاثیرگذار، ماندگار و صاحب سبک در زمینه های مختلف همچون آموزش و پرورش، مدیریت، پزشکی، مهندسی، معماری، هوا وفضا، برنامه های هسته ای و... تبدیل گشته اند.
وی با اشاره به ضرورت آشنایی مدیران این مدارس با روش ها و فنون حفظ و نگهداری این آثار باارزش آموزشی و تربیتی؛ اظهار نمود: هدف از تهیه و تدوین بخشنامه مدارس ماندگار، زنده نگهداشتن جریان تعلیم و تربیت در این محیط های آموزشی است.
امانی طهرانی با اشاره به لزوم آشنایی جامعه با این مدارس اشاره کرد: دانش آموزان باید با کارکرد، اهمیت و نقش این مدارس در پرورش و تربیت نسل موثر و موثر کشور، آگاه شوند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در آخر اشاره کرد: باید یک الگوی ارتباطی موثر و کاربردی برای ایجاد ارتباط با کسانی که از این نوع مدارس فارغ التحصیل شده اند، طراحی و تدوین شود تا این مدارس بتوانند از مشارکت و همراهی آنان بهره مند شوند.
در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون بعد از بررسی مدارک و پرونده مدارس استان فارس با تبدیل دبیرستانهای عشایری شبانه روزی شهید دکتر بهشتی و نمازی و هنرستانهای صنعتی نمازی، شهید جوانمردی و فنی نمونه دولتی آیت الله طالقانی شیراز بعنوان مدارس ماندگار موافقت کردند.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، همین طور موضوع دیگری که در این نشست مطرح و درباره آن تصمیم گیری شد، بحث ترکیب اعضای شورای مرکزی انجمن اولیاء و مربیان بود. قرار شد تا زمان تدوین، تصویب و ابلاغ اساسنامه جدید انجمن اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران، ترکیب اعضای شورای مرکزی؛ همانند شورای عالی انجمن مندرج در اساسنامه مذکور باشد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب