اژدری عنوان كرد؛

کشورهای منطقه دریای سیاه بازار هدف گردشگری ایران

کشورهای منطقه دریای سیاه بازار هدف گردشگری ایران

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: کشورهای منطقه دریای سیاه همچون بازارهای هدف گردشگری ایران هستند.


به گزارش سفرگو به نقل از مهر، اولین همایش ایران و سازمان سی ساله همکاری اقتصادی دریای سیاه با مبحث چشم اندازها برای همکاری با مشارکت اداره کل دفتر همکاریهای اقتصادی چند جانبه بین المللی وزارت امور خارجه و با حضور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه (BSEC)، دبیرکل سازمان همکاری اکو و معاون وزیر امور خارجه، در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه برگزار گردید. این همایش شامل دو میزگرد بود که در میزگرد نخست به موضوعات ایران و منطقه دریای سیاه با عنایت به این که منطقه دریای سیاه مسیر اصلی انتقال انرژی جهانی و ایران است و کشورمان پلی برای خلیج فارس و اقیانوس هند به مناطق خزر و دریای سیاه است، پرداخته شد. همینطور ابتکارها و چارچوب های موجود و جدید برای بهره گیری از حداکثر منافع متقابل از ارتباط بین ایران و منطقه دریای سیاه مورد بررسی قرار گرفت. در میزگرد دوم با عنایت به این که بخش خصوصی، شرکت ها و نهادهای غیردولتی در ایران طی سالیان متمادی تأثیرات زیادی در تحقق برنامه های توسعه ملی و دیپلماسی اقتصادی کشور در منطقه دریای سیاه داشته اند، فرصتی برای تبادل نظر میان بخش دولتی و خصوصی درباره نقش بالقوه بخش خصوصی در جمهوری اسلامی ایران و منطقه دریای سیاه فراهم گردید. لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از میهمانان میزگرد دوم بود که درباره مشارکت نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی موضوع هایی را بیان کرد و در ادامه اظهار داشت: امروزه خیلی از کشورهای جهان به صورت کامل به اقتصاد گردشگری وابسته هستند. همینطور گردشگری یکی از بهترین بخش هایی است که می تواند باعث رشد فراگیر، اشتغال زایی، کاهش فقر و تقویت توسعه پایدار و صلح شود. او با اشاره به اینکه کشورهای منطقه دریای سیاه همچون بازارهای هدف گردشگری ایران هستند. اضافه کرد: ایران از موقعیت جغرافیایی استراتژیک برخوردار می باشد و در میان کشورهای خلیج فارس، اقیانوس هند و دریای خزر از راه کشورهای همسایه مانند ترکیه و روسیه به کشورهای عضو دریای سیاه بخصوص از راه راه آهن برای ترانزیت کالا، پل ارتباطی دارد، از این ظرفیت میتوان برای دسترسی ساده و قیمت مناسب در گردشگری استفاده نمود. مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در برنامه های آینده خود، توسعه گردشگری را در اولویت قرار داده و در پیوندهای گردشگری با سایر کشورها به دنبال گسترش بیش تری است.

1401/03/10
21:15:12
5.0 / 5
374
تگهای خبر: شركت , صنایع دستی , فرهنگی , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد