بدرقه حاجی های ایرانی به عربستان

بدرقه حاجی های ایرانی به عربستان

سفرگو: با بدرقه اولین گروه از زوار حج تمتع به عربستان، عملیات حج 1403 شروع شد.


به گزارش سفرگو به نقل از ایسنا، پروازهای حج تمتع از بامدادان دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه از فرودگاه بین المللی تهران با اعزام اولین کاروان ها و با بدرقه حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت ـ، سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ، مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی ـ، تعدادی از مسئولان هواپیمایی و عبدالله بن سعود العنزی ـ سفیر عربستان در ایران، شروع شد.
اولین گروه از زوار با یک پرواز به ظرفیت ۲۶۲ نفر، بامدادان ۲۴ اردیبهشت ماه از تهران راهی مدینه شدند.
پروازهای حج از ۲۱ ایستگاه پروازی به مقصد مدینه و جده به انجام می رسد و قسمتی از زوار مدینه قبل و بخش دیگر مدینه بعد هستند.
پروازهای رفت حج تمتع تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. امسال در موسم حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از ایران به حج تمتع اعزام می شوند.


محمد محمدی بخش ـ رییس سازمان هواپیمایی کشوری ـ در آیین بدرقه اعزام اولین گروه زوار حج تمتع که شامگاه یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار گردید، اظهار داشت: تمام اقدامات و تدابیر لازم برای آنکه زوار با ناوگان هوایی کشورمان، در رفاه و ایمنی به به فرودگاه های مدینه وجده اعزام شوند و پس از انجام اعمال و مناسک به کشور بازگردند، انجام شده است.
سیدعباس حسینی، رییس سازمان حج و زیارت در این مراسم با تقدیر از تمام نهادها و دستگاه های که در خدمت رسانی به زوار مشارکت دارند، اشاره کرد: زوار باید به برخی نکات توجه جدی داشته باشند، رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان (عربستان)، همدلی و همراهی با مجموعه سازمان حج و زیارت و بعثه مقام رهبری و همین طور همزیستی با همسفران در این سفر حائز است.
او افزود: همکاران ما در سازمان هواپیمایی زحمات زیادی متحمل شدند تا عملیات عمره را هرچند محدود برگزار کنند و پایان عملیات عمره و برگشت آخرین پرواز زوار عمره با شروع عملیات حج و اعزام اولین کاروان های حجاج سال جاری مصادف شده است که آنرا به فال نیک می گیریم و امیدواریم به لطف خداوند متعال، اعزام عمره بعد از پایان موفق مراسم حج تمتع شروع شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این مراسم با یادآوری شعار حج امسال که «قرآن محوری، همدلی و اقتدار اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» نام گذاری شده است، از زوار ایرانی خواست که ارتباط و تعامل خوبی با زوار و مسلمانان کشورهای مختلف داشته باشند.
او تصریح کرد: مرحوم «شیخ صالح بن عبدالرحمن الحصین»، رییس اسبق شئون مسجدالحرام و مسجدالنبی پیوسته تاکید داشت که زوار ایرانی، نظم و برنامه ریزی و تعامل و ارتباط خوبی با حجاج سایر کشورها دارند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اقتدار اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم را بخش دیگری از شعار حج امسال عنوان نمود و اضافه کرد: زوار باید مشی نبوی داشته باشند و برای پیروزی مردم فلسطین در سرزمین وحی دعا کنند.



مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز در سخنانی، اظهار داشت: در مراسم حج تمتع امسال ۷۶۵ پرواز رفت و برگشت صورت خواهد گرفت که مسئولیت آنرا دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) و معراج متقبل شده اند.
وزیر راه اضافه کرد: عملیات انتقال زوار حج از ۲۱ فرودگاه کشور همچون ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به انجام می رسد و سفارت عربستان سعودی در ایران هم همکاری خوبی در حوزه سفر به سرزمین وحی داشته است.
بذرپاش با اعلان اینکه ترمینال سلام فرودگاه امام (ره) تا چند ماه آتی آماده انتقال زوار اربعین به کشور عراق خواهد بود، اظهار داشت: امیدواریم عملیات انتقال زوار حج تمتع که از ۲۴ اردیبهشت شروع می شود، سرآغاز حرکتی باشد که به سربلندی مجموعه دست اندرکاران منجر شود.
سعید چلندری، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در آیین بدرقه زوار حج تمتع 1403 با اشاره به اینکه عملیات انتقال حجاج از ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) امسال برای سومین سال متوالی است که به انجام می رسد، اظهار داشت: ترمینال سلام در حج پیش رو میزبان ۴۰ درصد زوار کشور است.
او با اعلان اینکه شهر فرودگاهی میزبان زائرانی از ۱۱ استان کشور است، اضافه کرد: ۲۳۷ پرواز از فرودگاه امام (ره) صورت خواهد گرفت و در مجموع ۳۳ هزار زائر از این فرودگاه به سرزمین وحی مشرف می شوند.
این خبر به روز سانی شده است.




منبع:

1403/02/24
13:51:00
5.0 / 5
400
تگهای خبر: سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد