تمرکز بر برندسازی و انضباط بخشی گردشگری سلامت کشور
سفرگو: سفرگو: انوشیروان محسنی بندپی موضوعات طراحی و معرفی برند گردشگری سلامت کشور و انضباط بخشی در قالب ایجاد سامانه جامع گردشگری سلامت را دو اقدام مهم در دست اجرای شورای راهبری گردشگری سلامت مطرح کرد.
به گزارش سفرگو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موضوعات طراحی و معرفی برند گردشگری سلامت کشور و انضباط بخشی در قالب ایجاد سامانه جامع گردشگری سلامت را دو اقدام مهم در دست اجرای شورای راهبری گردشگری سلامت مطرح کرد که بالندگی عرضه ظرفیتهای بیشمار در بخش توریسم سلامت را بعنوان حوزه ای روبه رشد، تعالی بخش و دروازه گردشگری کشور، به دنبال دارد. انوشیروان محسنی بندپی با حاضر شدن در پیش رویداد اولین کنگره و نمایشگاه بین المللی علمی، تجاری و فرهنگی دندانپزشکی با رویکرد معرفی قابلیتهای ایران در حوزه دندانپزشکی که امروز، چهارشنبه، ۲۹ مرداد با حضور نمایندگان کشورهای عضو سازمان های D۸، ECO، ACD و IORA و هم متخصصان بخش های سلامت و گردشگری در محل هتل اوین تهران برگزار شد، ضمن خیر مقدم به میهمانان خارجی از کشورهای عضو اکو، d۸، حوزه تمدنی نوروز و کشورهای دوست و همسایه و تشکر و تقدیر از اساتید، انجمن های تخصصی، رؤسای دانشکده های دندانپزشکی کشور و هم مسئولان مرتبط، با برشمردن سابقه طولانی خدمت ایشان در قسمت سلامت کشور و الان پیوند آن به حوزه گردشگری اظهار داشت: ایجاد هماهنگی و همکاری بین حوزه گردشگری و سلامت مبتنی بر ظرفیتهای بسیار باارزش دو حوزه، زمینه های همکاری مستعد و قابل توجهی را فراهم آورده است.
معاون گردشگری کشور در تشریح صنعت گردشگری برای مخاطبین و متخصصان بخش سلامت اظهار داشت: گردشگری صنعتی نوپا با کارکردهای بسیار در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … است و با دارا بودن خصوصیت ارزاوری و اشتغالزایی در پیشرفت سلامت جسمی و روح و روان نقش فزآینده ای دارد.
او ضمن اشاره به پیشرفت قابل توجه کشورمان در قسمت تجهیزات و ابزار پزشکی و دندانپزشکی و هم فعالیت گسترده مراکز تحقیقاتی، علمی و دانشگاهی مرتبط در کنار نیروی انسانی و متخصص ماهر، اضافه کرد: با تاکید بر قابلیتهای کشورمان در عرصه سلامت، می توان به یقین اظهار داشت که گردشگری سلامت یکی از مزیت های بسیار بالای کشورمان شمرده می شود و باید از این فرصت، نهایت بهره مندی حاصل شود.
محسنی بندپی با اشاره به اینکه برای حفظ همه داشته ها در قسمت سلامت و هم گردشگری، فعالیت در قالب شورای راهبری گردشگری سلامت با همکاری و تعامل مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه و هم وزارت اطلاعات فراهم گشته است، اظهار داشت: به دنبال آن بودیم که چرا باوجود کیفیت بالا، نیروی متبحر و توانمند، نتوانسته ایم در انضباط بخشی، شفافیت و حل مسایل ارتباط سازی و اعتمادسازی به دستاوردهای قابل انتظار در این عرصه نائل شویم. بدین جهت راه اندازی سامانه جامع سلامت گردشگری را ذیل شورای راهبری گردشگری سلامت با همکاری همه ذینفعان در دستور کار قرار دادیم تا بر این اساس وقتی توریست بیماری از هر مبدائی وارد کشور شود، اقامت، پذیرش، امور مربوط به دفتر خدمات مسافرتی در عرصه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش رود و هنگام برخورداری از خدمات پزشکی و مباحث تکنیکی آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد عمل شود.
او تصریح کرد: این سامانه در شهر مشهد بصورت آزمایشی راه اندازی و موافقت شد که در استانهای تهران و فارس هم در هفته دولت رونمایی شود.
معاون گردشگری ضمن اشاره به این که حوزه سلامت اکو پیش از جنایت اخیر صهیونیست ها در تاریخ ۲۱ الی ۲۳ خرداد ماه در استان همدان در قالب رویداد اختصاصی مورد توجه قرار داشت، اضافه کرد: توانستیم با هم افزایی، ظرفیتهای مختلف گردشگری کشورهای عضو اکو را به یکدیگر معرفی نماییم.
در ادامه معاون گردشگری کشور، گردشگری سلامت را ظرفیت بسیار ارزشمند، رو به رشد و تعالی بخش خواند و از آن بعنوان دروازه گردشگری کشور یاد کرد.
او ضمن اشاره به این که احصای چالش هایی که مانع از پیشرفت شایسته گردشگری سلامت در کشور می باشند، انجام گرفته است، اضافه کرد: مبحث پرداخت ها و بیمه های بین المللی، انطباق با استانداردها و اعتباربخشی های بین المللی و کلینیکال، مراقبت های بعد از درمان و follow-up، برندینگ و معرفی ظرفیتهای کشور در این عرصه، توانمندسازی و آموزش منابع انسانی و هم برگزاری رویدادها و تورهای آشناسازی بین المللی همچون مواردی است که به جد در دستور کار قرار گرفته است.
محسنی بندپی با تکیه بر این که امروزه هر کشور صاحب نام در بخش توریسم سلامت دارای برند منحصربه فرد خود است، اظهار داشت: مبحث ایجاد برندینگ گردشگری سلامت کشور در قالب مصوبه شورای راهبری گردشگری سلامت در دستور کار قرار دارد بگونه ای که تولیت آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپرده شده است و اتاق بازرگانی و سازمان نظام پزشکی کشور هم همکاری و تعامل مستقیمی دراین خصوص دارند تا بر این اساس مبحث برندینگ گردشگری سلامت در بستر جشنواره ای به مناقصه گذاشته شود. محسنی بندپی در ادامه اظهار داشت: ما باید به خودمان ببالیم که چنین ظرفیتهای گسترده ای در بخش توریسم سلامت داریم و همینطور باید هر یک بعنوان دستگاه عضو شورای راهبری گردشگری سلامت برای جذب ۶ میلیارد دلار بخش توریسم سلامت در برنامه هفتم نهایت تلاش خویش را به کار گیریم.
معاون گردشگری کشور در آخر با تأکید براینکه باوجود سیاه نمایی و تلاش مذبوحانه کشورهای غربی نسبت به انعکاس نادرست از کشورمان، اظهار داشت: گردشگری سلامت، تحت تاثیر این تلاش ها قرار نمی گیرد. گردشگری مذهبی هم چنین نگاهی دارد. ازاین رو یکی از راه های برون رفت و خنثی کردن ایران هراسی فعال کردن این دو حوزه است.
انوشیروان محسنی بندپی در آخر این نشست از نمایشگاه قابلیتهای دندانپزشکی دیدن و از فعالان این حوزه و تلاش در بخش توریسم سلامت قدردانی نمود. گفتنی است: اولین رویداد معرفی دستاوردها و قابلیتهای ایران در حوزه دندانپزشکی با رویکرد گردشگری سلامت، تولیدات مواد، تجهیزات، نرم افزارها و پوشش های بیمه ای در پاییز سال جاری با مشارکت و حضور نمایندگان کشورهای عضو سازمان های D۸، ECO، ACD و IORA و مشارکت جمع وسیعی از فعالان و متخصصان دو حوزه سلامت و گردشگری انجام خواهد شد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب