پس از بازگشایی مرزها؛

كشور چین در اولویت اول اعزام توریست به ایران

كشور چین در اولویت اول اعزام توریست به ایران

به گزارش سفرگو مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری اظهار داشت: کشور چین بعد از آخر همه گیری کرونا با وجود لغو روادید؛ بعد از بازشدن مرزها در اولویت های اول اعزام توریست به ایران قرار دارد.



به گزارش سفرگو به نقل از مهر، چندی قبل خبرگزاری مهر گزارشی را درباره بخشنامه عجیب وزارت میراث فرهنگی در حوزه کمپین در ارتباط با سومین عید بهاره چینی ها در ایران منتشر نمود که به ۹ استان کشور ارسال شده بود و در آن اعلام گردید که استان ها به تولید محتوا در فضای مجازی همچون اینستاگرام بپردازند. در هیچیک از بندهای این بخشنامه مواردی همچون بررسی صفحات مجازی فعال در کشور چین به جز اینستاگرام ذکر نشده بود و البته تاکید کرده بودند که از ظرفیت اینفلوئنسرهای هر استان برای تولید محتوا به زبان چینی استفاده گردد.
این مبحث واکنشی از جانب وزارت میراث فرهنگی نداشت تا اینکه خبری از جانب معاونت گردشگری آمده به نقل از مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری منتشر گردید. در این خبر هر چند به آن بخشنامه اشاره ای نشد اما بعضی از موارد آنرا اصلاح کرده اند و به این مورد پرداختند که بعد از آخر همه گیری کرونا و رونق مجدد گردشگری، با وجود لغو روادید با کشور چین، به محض بازگشایی مرزها این کشور در اولویت های اول اعزام توریست به ایران قرار دارد.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی در نشست مجازی با معاونین گردشگری استان های کشور، نحوه اجرا و بررسی اقدامات بعمل آمده در جهت پیشبرد کمپین «قرن ها دوستی؛ سومین عید بهاره چینی ها در ایران» را بررسی کرد.
محمد قاسمی در وبینار بررسی عملکرد کمپین ««قرن ها دوستی؛ سومین عید بهاره چینی ها در ایران» که با حضور مجازی معاونین گردشگری استان های کشور در محل معاونت گردشگری برگزار شد؛ اظهار داشت: «از سال ۹۶ معاونت گردشگری بر مبنای خروجی تحقیقات بازار خود به این جمع بندی رسید که تعطیلات عید بهاره چینی ها که هر سال از ۲۴ بهمن ماه لغایت ۹ اسفند ماه برگزار می شود؛ یکی از فرصت هایی است که می تواند برای جذب توریست از بازار بزرگ چین با بیشتر از ۱۵۰ میلیون توریست خروجی مفید باشد؛ ازاین رو در صدد اجرای طرحی با عنوان برگزاری رویداد «قرن ها دوستی؛ سومین عید بهاره چینی ها در ایران» بر آمد که طبق آن استان های هدف گردشگران چینی، ضمن ایجاد هماهنگی با بخش خصوصی جهت کسب آمادگی های لازم و عرضه مشوق هایی برای پذیرش این گردشگران، مدتی پیش از عید بهاره چینی برنامه هایی را همسو با این عید به اجرا در می آورند تا نظر این بخش مهم از بازار جهانی را به خود جلب کنند.»
قاسمی افزود: «این طرح در سالهای ۹۶ و ۹۷ اجرایی ولی در سال ۹۸ متأسفانه با انتشار کرونا عملاً متوقف گردید. در سال ۹۹ هم با تداوم بیماری کرونا و رکود حاصل از آن صرفا به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری کشور، تداوم سالانه رویداد و یادآوری نام ایران به صورت مستقیم در حافظه بازار بزرگ چین و به صورت غیر مستقیم در خاطره سایر بازارها و در نتیجه حفظ سهم جمهوری اسلامی ایران از این بازار در دوران پسا کرونا - و نه جذب توریست در دوران اوج شیوع این بیماری ظرف سال جاری که خود از بدیهیات است- در دستور کار قرار گرفت.»
محمد قاسمی تصریح کرد: «بدیهی است که در شرایط همه گیری کرونا، که نه چینی ها تا هم اکنون اجازه سفر پیدا کرده اند و نه کشور ما مرزهایش را به روی گردشگران عادی بازگشایی کرده است؛ مهمترین راهکار برای عقب نماندن از رقبا، حضور در فضای مجازی در چارچوب تولید محتوای متناسب و نشر در بخش چینی وبسایت های گردشگری استان، کشور، سفارت خانه ها و رایزنی های فرهنگی در خارج کشور از یک سو و رسانه اجتماعی متداول در بازار چین از طرفی برای دوران فروکشی کرونا و برداشته شدن محدودیت های سفرهای بین المللی است.»
قاسمی اظهار داشت: «آن طور که در بخشنامه های مربوطه هم صراحتاً ذکر شده؛ اقدامات برنامه ریزی شده همگی برای افزایش پتانسیل گردشگری در دوران پساکرونا است. این اقدام در این برهه زمانی یک فعالیت فرهنگی به شمار می آید که باعث قرابت و تحکیم روابط دو کشور می شود و بعد از آخر همه گیری کرونا و رونق مجدد گردشگری اثرات و نتایج مثبت خویش را نشان خواهد داد؛ بخصوص اینکه با وجود لغو روادید با کشور چین، به محض بازگشایی مرزها این کشور در اولویت های اول اعزام توریست به ایران قرار دارد.»
او افزود: «در آبان ماه نحوه و استانداردهای مورد نظر برای تولید محتوا، الزامات تولید و کانال های نشر محتوای ساخته شده به استان ها ابلاغ گردید که طبق آن محتوای تولیدی شامل کلیپ های کوتاه، تصاویر منتخب باکیفیت و همینطور یادداشت ها، کامنت ها و پست های گردشگران چینی در مورد استان و کانال اصلی در نظر گرفته شد.»
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری در ادامه اظهار داشت: «به منظور توزیع بین المللی محتوای تولیدی به ترتیب اولویت، مواردی همچون صفحات رسمی «وی چت» و «ویبو» متعلق به سفارت و کنسول گری ها و رایزنی های فرهنگی ایران در چین، صفحه چینی سایت رسمی «ویزیت ایران» بعنوان محل اصلی بارگذاری و دانلود محتوا، فضای مجازی تورگردانان، راهنمایان، شرکت ها و غیره ایرانی فعال در بازار چین، صفحات مجازی ایرانی ها ساکن چین، فضای مجازی تورگردانان و دفاتر خدمات مسافرتی چینی که با همتای ایرانی خود کار می کنند و هم فضای اختصاصی بوجود آمده در وبسایت ادارات کل منتخب که بیشتر آنها صفحه چینی زبان دارند؛ برای این منظور در نظر گرفته شده اند.»
قاسمی اضافه کرد: «در کنار موارد شش گانه فوق، استان ها همینطور می توانند محتوای تولیدی را علاوه بر بارگذاری در بخش چینی وبسایت استانی، در صفحات خود در شبکه های اجتماعی هم به اشتراک گذارند؛ که این اقدام عمدتاً مصرف داخلی داشته و با هدف ایجاد بستری برای تشکیل بانک اطلاعاتی متنوع از تصاویر و ویدئوهای تولیدی، آگاهی بخشی و جریان سازی عمومی، مبحث سفر گردشگران چینی بین فعالان محلی و شهروندان استان های میزبان و همینطور آماده سازی پیشاپیش اذهان آنها در نظر گرفته شده است.»
مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری بیان نمود: «برگزاری رویداد عید بهاره را هر سال با حضور تصمیم گیران بخش دولتی، مجریان خدوم بخش خصوصی و رسانه صدمه شناسی کرده ایم و این روند اساسا ادامه خواهد داشت و باور داریم در این راه ایده ها و نقدها به بهبود برنامه کمک خواهند کرد.»
طبق اعلام معاونت گردشگری در نتیجه برگزاری رویداد عید بهاره چینی طی سالهای ۹۶ و ۹۷، بیشتر از ۱۰۰۰ نفر توریست چینی مبادرت به رزرو تور برای بازه زمانی مصادف با عید بهاره در سال ۹۸ به مقصد ایران کرده بودند که بدلیل انتشار کرونا لغو شد.


منبع:

1399/10/08
23:43:32
5.0 / 5
514
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد