با حضور نوبخت

ساختمان موزه مشاهیر گیلان راه اندازی شد

ساختمان موزه مشاهیر گیلان راه اندازی شد

سفرگو: رییس سازمان برنامه و بودجه كشور در بازدید از موزه میراث روستایی گیلان، ساختمان موزه مشاهیر را افتتاح نمود.



به گزارش سفرگو به نقل از ایسنا، دكتر محمد باقر نوبخت در بازدید از موزه میراث روستایی گیلان و افتتاح ساختمان موزه مشاهیر، ضمن تشكر و قدردانی از زحمات دست اندكاران موزه میراث روستایی بخصوص دكتر طالقانی، اظهار داشت: زمانی كه در مراحل آغازین تولید موزه روستایی برای اولین بار در خدمت دكتر طالقانی كه یكی از شخصیت های برجسته و از خانواده های اصیل گیلانی هستند برای عرضه طرح و هم فراهم سازی مقدمات و انجام ایده بودیم، از خاطر نمی رود.

معاون رییس جمهور، با اشاره به ضرورت توجه ویژه به بوم گردی در جهت معرفی فرهنگ، آیین و میراث ماندگار گذشتگان به نسل حاضر اضافه كرد: باید شرایط به گونه ای فراهم گردد تا گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی با سنت ها، آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی آشنا شوند.

وی توجه به بوم گردی برای انتقال فرهنگ و آیین معنوی را از الزامات عنوان و تصریح كرد: باید شرایط را برای تبدیل واحدهای واجد شرایط مسكونی روستایی به بوم گردی در جهت اسكان میهمانان و مسافران تسهیل نماییم.

سخنگوی دولت، با اشاره به اینكه واحدهای مسكونی روستایی برای تبدیل به بوم گردی در اولویت پرداخت تسهیلات هستند، اظهار داشت: اینگونه اسكان مسافر در خانه های بوم گردی علاوه بر درآمدزایی برای روستاییان، حاوی انتقال پیام و انتقال فرهنگ به مسافران است و به همین جهت دولت به این مساله توجهی ویژه دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه كشور، با تاكید بر اینكه تمهیدات لازم برای تسهیل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان واحدهای بوم گردی فراهم شده، اضافه كرد: با عنایت به اینكه سازمان برنامه و بودجه وظیفه نظارت بر پرداخت تسهیلات را برعهده دارد، در صورت عرضه هرگونه گزارش در خصوص عدم همكاری بانك ها، این سازمان وارد عمل شده و شرایط تسهیل پرداخت مبالغ را تا حصول نتیجه لازم فراهم می سازد.

وی با اشاره به وجود انگیزه لازم بین بانك ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای بوم گردی به علت حمایت دولت از این طرح، تصریح كرد: سفارش می كنم كسانی كه خانه های روستایی دارند ولی هنوز اقدام نكرده اند، با انگیزه مشاركت در انتقال فرهنگ و همینطور مباحث اقتصادی واحدهای بوم گردی بعنوان واحدهای اقتصادی درآمدزا برای روستاییان و خانوارها وارد عمل شوند.

به گزارش سفرگو به نقل از ایسنا، ساختمان موزه مشاهیر گیلان در زمینی به مساحت ۳۶۵ متر مربع و با سطح اشغال ۱۸۰ متر مربع در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.


1397/02/14
14:42:23
5.0 / 5
2899
تگهای خبر: روستا , مسافر , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
سفرگو SafarGoo

سفر سفرگو

گردشگری و توریسم

safargoo.ir - تمامی حقوق سایت سفرگو متعلق به آن و محفوظ می باشد